Anonym bruker Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 Vi har vår lille gutt på snart 4 uker i senga vår om natta. Men så har jeg hørt at om en av foreldrene røyker, så skal helst ikke barnet ligge i samme seng (pga. krybbedød..). Samboeren min røyker.. Burde vi da slutte å la gutten vår ligge i vår seng?
LisaColli Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 jenta vår ligger i sengen vår, og sambo røyker.. lurer på hvorfor det skal være farlig jeg.. men du må avgjøre det selv
prinsemamman Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 I følge min helsesøster så ja.... Røyk blir som gift på sånne små..... Og det "lukter" endel av de som røyker....
Roketikka Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 Siden det ikke er anbefalt ville jeg ikke la beibien min ligge i samme seng. Det er selvfølgelig både kos og praktisk men jeg tør ikke å la lillegutt sove sammen med oss. Selv om ingen av oss røyker. Den sjansen tar jeg rett og slett ikke!
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #5 Skrevet 31. mars 2007 Nei, når en av dere røyker burde ikke babyen ligge i senga sammen med dere. Men hvis dere ikke røyker er det ikke farlig og heller ikke større sjangse for krybbedød. Så lenge man ikke røyker, babyen har egen dyne o.l... Det er bare tull at de fleste babyene som død i krybbedød blir funnet i foreldrenes seng i følge barselpoliklinikken her. Jeg var VELDIG opptatt av krybbedød de første ukene.. Men de på barsel sa det at så lenge babyen har egen dyne så er det helt greit. For når vi beveger oss i senga så blir det bevegelse i babyen å som da minner babyen på å puste.. det som skjer med krybbedød er at de glemmer å puste.. ( dette er det jeg fikk beskjed om... ) Men jeg sover ikke like godt med han oppe i senga da.. så han sover i vogga si.. eneste det kan bli litt samsoving om morran
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå