Anonym bruker Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 Min lille sønn hadde ikke hatt avføring på et par dager. Men da han lå på stellebordet i dag så kom det masse! Hadde da gitt han malt i 2 flasker i natt. Han trykka og trykka.. Virka som det var ganske normalt det som kom ut først, ikke alt for rennende og sennepsgult. Men helt på slutten så var det s tynt at det nesten var som vann... Er det normalt? Tror jeg må gå ned til 1 flaske med malt i døgnet.. Men han får mme, og han virker veldig hard i magen om jeg kutter ut malten..
Mooncake Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Hei, Snuppa mi har fått mme nesten hele tiden og hun er nå 4 mnd, Vi har hatt mye styr med avføring og har forsøkt det meste. Vi begynte med malt i melken og da ble det som du sier ->Tynn, vannaktig avføring med klumper i. Jeg likte aldri å ha malt i melken jeg, for jeg synes avføringen ble så rar. Hun prompet også noe inifanabeslk, luktet superdritt av prompen. Jeg var hos legen og fikk anbefalt å kutte ut malt og bruke sviskesaft istedet. Vi gik over til svsiker og avføringen ble mye bedre (les: mer normal). Noen bruker også fenikkelte istedet for malt.
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 Men kan jeg bruke sviskesaft når han er så liten? På den i butikken så står det fra 4 mnd. Kunne tenkt meg å kuttet malten jeg også.. Gutten min også promper noe veldig.. Tusen takk for svar=)
Mooncake Skrevet 31. mars 2007 #5 Skrevet 31. mars 2007 Hehe, ja, det er noen voksne promper som kommer og de lukter så "#¤#" vondt!!! Det var barnelegen (som er 3 barns mor) på HS som anbefalte sviskesaft istedet for malt. Jeg byttet dermed straks og da var snuppa 6 uker. Jeg spurte også legen om det ikke var litt tidlig, men hun sa at det ikke var noen problem. Legen sa at vi kunne begynne med 1 ts til hvert måltid og øke etterhvert. Desto mere svisker, desto bedre, sa hun. Min snuppeluppe har nå gaflet i seg sviskesaft i 3 mnd og nå digger hun det - får ikke nok. Det var min lege som sa det da. ,om du er i tvil så ring din HS. Men, jeg kan tenke meg at noen HS ikke vil anbefale sviskesaften fordi det står 4 mnd på flasken, og fordi de nødvendigvis har sterke belegg for det (de bare vet ikke og når det står 4 mnd på flasken... så står det 4 mnd på flasken...). Malt har jo tradisjonelt blitt brukt, og jeg tror det blir anbefalt fordi helsepersonell rett og slett ikke vet om noe annet. Jeg har gitt flske hele tiden og har blitt lettere sjokkert over hvor lite helenorge (jeg har vært borti: føden, barneavdeling på Riksen og HS) vet om flaske mating. Det er amming som er det store tema for helsenorge... (men det er en helt annen diskusjon... Jeg har pratet med flere som har gått over til svisker eller fenilkkel-te fordi de ikke er komfortable med malt. Håper du finner ut av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå