Gårdsspire Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 Mens- termin:19.05.07 Ul-termin: 27.05.07 var hos jordmor på mandag. -sf.mål ligger fremdeles i grenseland - 33 cm i uke 32. -magen har sonket. -hodet til lillemann kjennes helt oppe i mellomgulvet. ( burde ikke være så lang før i uke 36, sa jordmor.) Spørsmål: - Er det mulig at de kan ha feilberegnet termin på ul? -burde jeg begynne å gå etter mens terminen i stedet?
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 ja er jo ikke umulig- men det hjelper desverre lite om du begynner å regne ut etter menstermin, for det blir du i såfall alene om- eller, mener at leger og jordmødre/fødeavdelingen kommer til å forholde seg til ul-termin.... var 8 dager forskjell? det er jo ikke alt for stor forskjell da- jeg er så heldig at ul-termin ble satt tiol samme dato som mens-termin- men likevel er det to- eller tre mnd igjen til "termin"- dvs: føder jeg to uker før, er det ca to mnd igjen_ men føder jeg to uker etter termin blir det ca tre mnd..... hm
kose endelig mamma Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 hei. sånn har jeg det også bare at mens er 15 mai og ul 31 mai. fikk da en ny ul å de mente mens termin stemmer best. så jeg kommer til å følge mens termin
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 Har en uke mellom terminene jeg og, og er HELT uenig med ul terminen. En uke er ikke all verden, men det er noe jeg tenker en del på i forhold til overtid. Hadde lite fostervann på slutten sist, og er engstelig for det samme nå. Jordmor er enig med meg (heldigvis) så skal på ul neste uke (uke 38, eller 39 hvis min termin stemmer) for fostervannsjekk og vekstestimat. Er glad for det.
Venter nr 2 i desember 2009 Skrevet 30. mars 2007 #5 Skrevet 30. mars 2007 Jeg hadde mens-termin 15.03 og UL-termin 26.03 - altså 11 dg forskjell. Jeg har vært ganske sikker på at mens-termin har vært den mest korrekte. Jordmor har også støttet meg på dette. Men jeg sitter her fortsatt - 4 dager over UL-termin, 15 dager over mens-termin og har INGEN tegn til fødsel... Alle prøveresultater er kjempe bra. Blir gjort en vurdering av jordmor på tirsdag om jeg skal sendes til Ullevål for overtidsestimering. Da er jeg 8 dager over UL-termin og 19 dager over mens termin. Det er bare å smøtre seg med tålmodighet - babyen kommer når den er klar. :-)
Mamma&LilleKrølle Skrevet 30. mars 2007 #6 Skrevet 30. mars 2007 Jeg har mens-termin 18.mai og UL-termin er 2.juni. Jeg er fullstendig uenig i ul-termin, da jeg ikke får noe til å stemme. F.eks måtte syklusen min plutselig vært 43 dager den måneden, og den har aldri vært lengre enn 32 dager. Det kan nok skje, men jeg får det ikke til å stemme uansett. Her så har JM begynt å tatt meg litt på alvor. Så på siste kontroll så fikk jeg beskjed om at når det nærmer seg mens-termin så skal jeg inn på sykehuset på sjekk for å se hvordan det står til med babyen. Bare for å berolige meg antagelig. Men jeg tenker jo litt på det da, ang. overtid og slikt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå