prøvekluten+3små Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 ..er ikke så skrekkelig lurt med tanke på den bakterien som ofte finnes i slike bad..husker ikke hva den heter akkurat nå,men vilole holdt meg unna ja
VinterSol+2 Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 offentlige boblebad er ikke anbefalt pga infeksjonsfare etc. Vannet blir jo ikke byttet ut mellom hvert bruk. Private boblebad, som du har vasket godt, skal ikke være noe problem. Jordmor Siri sier at en ikke bør, men jeg vet ikke helt hvorfor, min jordmor sier det er helt topp, og bare å kose seg! Men ikke for lenge av gangen, dersom vannet er veldig varmt. Så ta pauser, hvert tiende minutt/kvarter, så du ikke blir overopphetet:)
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 min jordmor sa også det var trygt i sitt eget private boblebad, men at man bør holde seg unna offentlige. Så er det jo det med å begrense hvor lenge man skal være oppi om gangen. Som gravid blir man mye raskere overopphetet enn når man ikke er gravid.
Ooni Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2007 Takk for svaret :-) Da tror jeg det blir et lite bad i svigers boblebad i helgen! :-)
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 30. mars 2007 #6 Skrevet 30. mars 2007 Ja, det syns jeg du kan unne deg!Kos deg masse!=)
conney skal ha nr 2:) Skrevet 30. mars 2007 #7 Skrevet 30. mars 2007 grunnen til at man ikke bør ta offentlige boblebad er bakterier+ at varmen kan gjøre at blodtrykket ditt faller og du kan letter svime av, men viss amnn velger å ta boblebad bør en ikke være alene.... Jeg har sittet i boblebad uten å merke noe..men da jeg tok sånn tyrkiskbad som er det samme som badstu holdt jeg på å svime av...det var veldig ekkelt,,jeg ble enormt svimmel....men det gikk bra:) kos dere jenter, det der med oppheting er litt oppskryt, tenk dere til sommeren jenter når vi går med store mager...så varm en skal være..hmm
Monie<3 07 <3 11 <3 Skrevet 30. mars 2007 #8 Skrevet 30. mars 2007 uke 27 : Det advares mot å bruke boblebad fordi når du er gravid kan blodtrykket ditt lettere bli lavt, enn ellers. Dette kan føre til at du besvimer. En annen ting er at offentlige boblebad ofte er fulle av bakterier uansett hvor rengjorte de er, en unødig risk og ta. Er du stiv og støl, ta heller en god varm eventuelt litt hard dusj mot rygg og skuldre, eller få kjæresten din til å massere deg med en god olje.
2småihus!:) Skrevet 30. mars 2007 #9 Skrevet 30. mars 2007 Spurte jordmor om det i dag faktisk...og hun sa det samme som flere her sier, nemlig at det ikke anbefales pga bakterier! selv har jeg tatt noen minutter av og til, men jeg bør vel slutte med det nå tenker jeg...
yret Skrevet 30. mars 2007 #10 Skrevet 30. mars 2007 Lurer på en ting ang. dette med boblebad og bakterier. Jeg skjønner at konsentrasjonen av bakterier er større i et boblebad enn i f. eks. et stort svømmebasseng med klor, men samtidig så sies det jo at slimproppen sørger for at ingen bakterier kan trenge inn til barnet uansett, og da forstår jeg ikke helt. Noen som har fått en god forklaring?
Gjest Skrevet 30. mars 2007 #11 Skrevet 30. mars 2007 Det er vell beregna på om man tar boblebad i en offentlig svømmehall eller noe...Ikke et privat et..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå