Gå til innhold

Dere som snart skal føde på SUS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen ting jeg lurer på som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

For det første, blir jeg automatisk kalt inn til journalskriving når jeg har tatt UL på SUS? Evt når skjer det? Har ennå ikke hørt noe, er 35+4, og nå er det jo påske neste uke.

Når må en bestemme seg for om en vil føde på fødeloftet eller vanlig? Kan en gjøre det på journalskrivingen, eller må det skje før?

Hvor tar en kontakt for å få omvisning på de to avdelingene? Jeg har plutselig begynt å fundere på fødeloftet likevel, men ville gjerne hørt og sett litt før jeg bestemmer meg. Har de omvisning i påsken tro?

Ja, ja, en masse spørsmål. Håper noen tar seg tid til å svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du blir kalt inn til journalskriving. Tror du bare møter opp også venter du til det er ledig. Da sier du ifra hvor du vil føde også. Og hvis de har tid så får du en omvisning. MEN som du ser så tror jeg bare det er slik, vet ikke.

Jeg selv har vært på jornalskriving og det ble bare tatt når jeg var der en dag for noe helt annet :)

Skrevet

Jeg ble kalt inn på journal skriving forrige gang, fikk omvisning gjennom sv.kurs.

Skrevet

jeg fikk brev i posten angående journalskriving... og jeg var det ca 1 mnd før termin. så vist du ikke har fått et brev så hadde jeg nok bare tatt en tlf til føden for å høre med de..... Ring til dem du så får du vite det med en gang.

og du kan bare ringe dem for å få avklart med omvisning på føden... sikkert også fødeloftet.. de er veldig hyggelige på sus...

for å føde på fødelofte trodde jeg du måtte søke skrive et brev eller noe (dette vet jeg ikke dette er bare noe jeg tro)

jeg vil nå føde på vanlig avd... men det er bare fordi jeg vil ha lystgassen tillgjengelig..... syns den var til god hjelp sist.

Skrevet

Så lenge du har vært på UL blir du kallt inn til journalskriving. Jeg fikk innkallelsen når jeg var i uke 30 tror jeg, og var på innskriving denne uke, når jeg var 35+5.

Hvis du vilføde på fødeloftet må du ta kontakt med de der, og ta journalskrivingen der oppe. Fødeloftet er avd 7H, hvis du ikke finner tlfnummer i katalogen;-)

Kanskje vi ses på fødeloftet om noen uker da;o)

Lykke til

Skrevet

Jeg fikk innkalling til journalskriving på Fødeavdelingen. Jeg ringte Fødeavdelingen og sa at jeg kanskje trodde jeg ville føde på Fødeloftet, da satte de med opp på en time der. Var der nå sist mandag, og føler meg veldig trygg på valget! Jeg fikk snakke med en jordmor en hel halvtime, mest om fødselen og hvordan de gjør og tenker der og hva som skal til for at får føde der.

(Det som skal til for å føde på Loftet er i grunnen bare at du ikke har hatt noen komplikasjoner i svangerskapet, og at alt er bra med deg og babyen, at fødselen ikke begynner før tre uker før termin, og en noenlunde ukomplisert fødsel. Hvis det skjer noe de mener krever ekstra behandling eller overvåkning blir du bare flyttet 7 etager ned til Fødeavd)

Vi satt på en fødestue og snakket, og jeg fikk også se en av de andre to fødestuene. Hadde vært på sv.sk.kurs med omvisning allerede, så jeg trengte ikke å se mer, men hadde sikkert fått se et familierom også hvis jeg ville.

Hvis jeg var deg, ville jeg ringt til en av avdelingene og spurt om du kan få en time til journalskriving.

Skrevet

Jeg har heller ikke fått innkallelse...

Er 34+1 idag..

Skrevet

Hei, eg fødte på fødeloftet å d e t å anbefala. Hvis du finner ut at du ikke ønsker å føde oppe alikevell når du er i fødsel så blir du flyttet ned me en gang. Jeg syns fødeloftet var topp. Ring fødelofet å få time til journalskriving tlf: 95197121

Skrevet

tror de er på etterskudd med innkallingene. Min venninne fikk iallefall den beskjeden da hun ringte inn og etterlyste innkalling. Ring inn, så får du time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...