-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 gikk ikke helt som det skulle i grunnen, turnuslegen målte blodtrykket mitt så mange ganger (5 ganger) at når jeg skulle røyse meg for at hun skulle lytte på hjertet og lungene svartna det nesten for meg og jeg måtte kaste opp=/ tror alt den målinga ble for mye, ble helt blek og svimmel å kvalm... grufullt.. så hun fikk ikke tatt noen blodprøver så det må jeg tilbake over påske for å ta! men fikk termin da, 21. november, 1 dag tidligere enn jeg har regnet ut selv=) så ba hun meg ta kontakt med jordmor, men hun viste verken hvor hun holdt til eller hva hun het, så nå må jeg bare lete meg fram i en telefonkatalog=) når bør man ta kontakt med jordmor da?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 er nye regler nå for kontroller, så tror faktisk ikke du skal til jordmor før etter ultralyd, men er sikkert forskjellig praksis fra plass til plass:)
♥lurelure♥ Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Uff, kjente jeg ble dårlig når jeg leste det. Jaja, det er nå over ihvertfall:) Jeg skal ikke til jordmor før etter ul heller...
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2007 ja jeg aner ikke, virka ikke som denne legen heller viste så mye om slikt heller... tenkte å kansje ringe til helsestasjonen å høre når det var vanlig... turnuslegen sendte inn søknad for ul så det er jo ordnet..
Ranveig R Skrevet 30. mars 2007 #5 Skrevet 30. mars 2007 eg ville berre ringt jordmor og spurt ho når du skulle kome til kontroll. Dei nye reglane tilseier visst at ein ikkje skal på kontroll før ein har vore på ordinær ultralyd (bortsett frå første kontroll hos legen), men det er tydelegvis store forskjellar alt etter kor ein bur i landet. Her var eg på kontroll hos legen i veke 8, og fekk beskjed om å kome tilbake i veke 14 + at eg skulle til jordmor FØR ul.. Merkelig dette, men eg tar imot alle kontrollar med takk eg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå