Gå til innhold

8mnd og mat. Hvor ofte, når og hva? hva er ditt skjema?


ojoj

Anbefalte innlegg

Sliter med å finne noe han liker... og han virker aldri sulten heller.

Har kommet opp i 2 halve porsjoner med grøt og litt grønnsaksblanding, men han hater om jeg tar frem annet enn potetblanding... vi har prøvd fast føde siden 4,5mnd og ikke kommet lenger liksom??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo være at han rett og slett er småspist. Leander åt kansje 2 - 3 ts og så ville ikke han ha mer. Så kuttet jeg ut et par dager. Da fant jeg ut at 2 ts med grøt var mye mere en ingen ting, for da var han våken mange ganger i løpet av natta.

 

Har du prøvd brød? Jeg begynte med noen bitte små biter som jeg kneip av skiven. Hadde litt smørr på. Nå eter han en halv skive med leverpostei. Ellers så eter han:

 

grøt kl 12

middag kl 4, da får han knust potet og gulrot om vi har det, ellers får han skive.

Skive til kvelds kl 7 ca.

 

Den eldste datra mi fullammet jeg til hun var 8 mnd, og hun var ikke akkuratt tynn. Ikke eter ho lite nå heller. Det går seg nok til, er litt tålmodighets test det med maten. Har det vært for meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa spiser pupp ca.kl. 06.00, grøt med frukt pure

kl.08-08.30, Hipp sitt glass potet+mais+kalkun (1/2 glass) + tilsetter litt levepostei ( eneste middag som hun liker, har prøvd alle ) og fruktpure. kl.14-14.30 litt brød med Prim frukt pure/ biola yoghurt ( 1/3 glass kanskje ), 18-18.30 grøt+ fruktpure. Pupp kl. 21-22.00 og 02-03.00. Det brukes mye fruktpure i huset, men spises bare søte typer:). Hun er glad i grøt og jeg har i skapet kanskje alle grøttyper som finnes i Norge og litt fra Sverige. Vi har Hipp sine grøt ( ris-, havre, hvete, havre med vanilje), Småfolk havregrøt, nestle mais, ris,havre og hvete. Tenker å slutte med nestle ( HiPP er my bedre).

Pupp er ikke populært på dagstiden( klarer å lure henne av og til med puppen før hun skal sove). Grønsaksblanding spisses ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kevin spiser:

07: flaske

10.30: grøt m/fruktpure og litt flaske m melk

14: middag.. helst hjemmelaget m kalkunpølse eller leverpostei,litt melk

16.00: frukt og vann/saft

17.30: grøt og vann/saft

19: flaske

 

Kevin ville heller ikke ha grønsaksmos middager, men m kjøtt gikk d bedre... vil helst ha hjemmelaget, mer smak på den.. av grøt bruker vi nå nestle og småfolk for 8 mnd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev dette nettopp i et annet innlegg...

Dette er ca døgnet vårt.

våkner 7-tiden

7:30 grøt på 1,25 dl vann

pupp før første hvil rundt kl 10 (i dag spiste hun plutselig masse pupp)

12-13 tiden får hun fruktpurre og vi prøver å venne henne til biter så jeg gir enten kavring eller brød ved siden av

15-16 tiden er det middag, får et halvt glass med nestle - liker ALT!

18-18:30 tiden grøt på 1,5-2 dl vann

19 pupp (spiser ikke så mye da som regel)

Og så har det vært et eller to måltider om natten i 0-1 tiden og 4-5 tiden

Hun får vann til alle måltider og noen ganger utenom også.

 

Linea er veldig glad i mat... ikke så glad i pupp! ;P Så hun spiser stort sett alt vi gir henne, uten om brød. Det har hun ikke skjønt vitsen med ennå. Hun virker ikke sulten egentlig før hun får mat, men jeg vet at hun er det (morsinstinkt kanskje?) utifra når og hvor mye hun spiste sist.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi snuppe er lita. På helsestasjonen får jeg litt pes for at hun er tynn. Det har jeg fått med mine to eldste barn også og har forsøkt å lure, lokke og tvinge inn mat....Så sa barnelegen at jeg ikke skal putte i Mari mer mat, men få flere kalorier i det hun spiser. Har ikke tenkt sånn på det så jeg putter en lten klatt margarin i grøten. Hun legger på seg akkurat det hun må og ikke et gram mer. Heldige unger jeg har :-)

 

Men så til skjema:

06.30: pupp

08.00: noen skorper eller frukt som mest havner på gulver- vi andre spiser frokost da.

09.30: Flaske og pupp hvis hun vil ha før soving.

11.30: Grøt med margarin. Frukt eller yoghurt etterpå.

15.00: Pupp eller kanskje middagsglass (HIPP er foretrukket. Spiser et kvart, kanskje et halvt..)

Pupp en eller gang mellom her.

18.00 Grøt eller middagsglass

19.00 tilbud om pupp eller flaske eller begge deler.

Så er det amming noen g anger om natta. Kanskje en eller to eller tre. Jeg er i koma og har ikke helt oversikten :-)

 

Alt er ca- tider. Det hender vi snur opp ned på alt. Hun er ikke flink til å amme i andre omgivelser enn stillhet og mørke, så ofte tar jeg med frukt eller middagsglass hvis vi skal ut eller bort.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dette med mat er litt vrient. Vet liksom ikke om vi gjør riktig, men her er rutinen som følger:

 

06-0630 : Flaske med mme

10-1030 : 1 1/2 dl grøt. Alver elsker grøt!

14-1430 : Middagsglass. Vil ikke ha noe annet enn potet/mais/kalkun fra Hipp + fruktbeger

17-1730 Grøt (samme mengde som over)

19-1930 flaske med mme

 

Vi eksperimenterer med brød til lunsj, men det går ikke så fort. Tenkte at han etterhvert kan spise det istedet for middagsglass siden han ikke er noe glad i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...