Anonym bruker Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 Trenger litt råd her jeg.... Min sønn spiser ikke annet enn fruktpure på glass (6 mnd), og middagsglass(6 mnd) og grøt (8 mnd). Vi har prøvd alt av brød og pålegg i store og små varianter, men alt spyttes ut. Pølser, sjokoladekake, bolle, poteter..... osv , absolutt alt kommer i retur. Det er ikke vanlig at vi gir han sjokolade og slike ting, men vi har brukt det for å teste om han da vil beholde det som er "søtt og godt" , men nei!!!! Han har sittet ved matbordet sammen med oss fra han var liten og jeg har jevnlig gitt han litt av vår mat, men INGENTING funker... Middagsglass og grøt med grovere konsistens kommer også rett ut igjen. Kjenner jeg blir litt lei... Noen råd, erfaringer?????
*Magic* Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 Lar du han sitte å spise litt på egenhånd? Jeg pleier å la sønnen min få en egen tallerken/skål med mat (f.eks. brødbiter, potet, grønnsaker, frukt, ost, skinke m.m.) Da sitter han å spiser, griser og koser seg, og jeg får inn en skje imellom.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Jeg ville bare ha ventet og sett jeg. Plutselig finner han ut av det. Min gutt spiste bare 6 mnds glass helt til han var 11,5 mnd. Da gikk plutselig andre ting ned også. Nå er han 12 mnd og spiser "alt". Vi øvde med brødskive. Han rullet biten i munnen 100 ganger og noen ganger svelget han, andre ganger ikke. Kunne bruke 40 minutter på 1/3 skive for en måned siden. Nå spiser han en hel skive på 10 minutter. Det går nok over! :-)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 Han spiser på egenhånd ja. Har alltid noe eget på sin tallerken, putter det inn i munn men spytter hver smule ut igjen ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå