Gå til innhold

Hva slags bind til etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste jeg har igjen å kjøpe tror jeg. Hva har dere kjøpt eller hva brukte dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter forrige fødselen kjøpte jeg saba, de er ganske tykke, men veldig myke i forhold til andre tynne bind, man er jo litt øm og sår, så da er det fint med mykt.. ;)

Skrevet

Kjøp noen myke noen, i tilfelle du er veldig sår. Sist brukte jeg nattbind de første dagene, men gikk fort over til vanlige bind. Men kjøp de tykke normale bindene den første tiden, ikke de tynne 3mm bindene som ofte er litt hardere og kan "krølle" seg litt..

Skrevet

Hadde det ikke vært for hva de andre her inne hadde foreslått hadde jeg sikkert ikke tenkt på det en gang. Men har skjønt det slik at enkelte kan blø til dels mye så jeg har faktisk kjøpt always, de største.Mener d er nattbind eller no.D er vel en lilla pakke. Better safe than sorry ;) Også hadde jeg noen "normale" som jeg og har tatt med.Den pakka er vel grønn. Så får jeg jo bare se hva jeg har behov for der oppe!

Skrevet

Oi! etter å ha lest de andre innleggene her, blir always bindene for harde eller? Synes de saba er UTROLIG tykke og ukomfortale. Men som sagt så er de jo myke da...Hmmm

Skrevet

Må jo fortelle at forrige gang jeg fødte hadde mannen min kjøpt det avsolutt dyreste dopapiret han kunne finne på butikken til jeg kom hjem fra sykehuset også da, jeg skulle ihvertfall slippe hardt dopapir.. Søt da... :-)

Skrevet

Brukte always nattbind de første dagene hjemme og så gikk jeg over til vanlige bind og etterhvert store truseinnlegg og så stringtruseinnlegg. På sykehuset brukte jeg de "bleiene" de har med bind oppi og nettingtruser, i hvertfall første dagen.

Skrevet

Jeg liker ikke Saba, det er noe med overflaten på de, de suger liksom ikke til seg blodet så det ligger og tørker på overflaten, ekkelt!!

Men jeg har god erfaring med de normaltykke (natt)-bindene.

Skrevet

Ble anbefalt Saba sist, har sldri følt meg så dum som da jeg gikk og handlet det!! Det var liksom meg og alle de gamle damene... Men med sting i underlivet er det ihvertfall greit å ha noe mykt å sitte på, men synes nattbind gjorde nytten. Det er jo ikke så mange dager det er syndflod da... Og på sykehuset får man jo de fine bleiene...

Skrevet

Jeg klarer ikke å gå med de tykke ekle bindene når "bleien" er av og synes nattbind var helt ok. Som en annen her skriver, er jo ikke så mange dager det virkelig renner i strie strømmer, mener det tok en ukes tid før det holdt rikelig med vanlige bind på dagtid i det minste. Vil også anbefale deg å kjøpe eller ha klar en mugge på toalettet. Fyl den med lunket vann før du går på do og når du er ferdig (evt samtidig som dutisser som det svir) så lener du deg litt bakover og heller vannet over underlivet, da får man blitt ren og det føles mye bedre. Bare klapp forsiktig tørr med dopapir etterpå.

Skrevet

Jeg måtte ha de svære bleiene på sykehuset sist de første 2-3 døgnene. SABA var altfor smått..

Skrevet

Takk for mange svar!

Har en pakke med store Allways bind. De nye Silk-bindene.Hadde glemt at jeg hadde kjøpt det, men må jo ha flere. Da kjøper jeg en pakke Saba og en pakke nattbind.

Ja, også fulgte det jo med vanlige Allways i apotekpakken. Da kan jeg jo velge og vrake etter behov!

De bleiene dere snakker om på sykehuset. Er det sånn store Attends/Tena bind eller sånn? Eller er det trusebleier? Huffamei, gruer meg til å gå med sånn Donald-rompe....men jeg er vel ikke alene der tenker jeg.

Skrevet

Sist gang brukte jeg saba når jeg kom hjem. Fikk nemlig gnagsår med blemmer av de tynnere. Dessuten var overflaten på saba myk og god, mens den er mer plastaktig på de andre. Nattbind er også kjekt. Et problem til å begynne med var likevel at det på natta rant væske langs rumpesprekken og lagde flekker i senga selv om jeg brukte nattbind. Sov derfor på et badehåndkle som var brettet dobbelt.

Skrevet

Var ikke trusebleier, men sånne forvokste babybleier (uten tape og morsomme motiver da...) I tillegg anbefalte de at man la to etter hverandre i den stilige nettingtrusa, så føler seg ikke så lekker da nei... Men har jo en del annet å tenke på. Det teiteste var at de delte ut to og to bleier- akkurat som man ville tatt med seg en hel haug hjem hvis de lå tilgjengelig på badet.. Synes det var masete å måtte spørre hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...