liljamin Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 har hørt i fra flere at når man er gravid skal man ikke ta røntgen hos tannlegen, stemmer dette?
Lille Kamille Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 Min tanlege sa at de ikke tar røntgen av gravide hvis de kan unngå det.
m den lille Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Ja, hvis det ikke er akutt foretrekker de fleste tannleger å la være å ta røntgen. Men det virker som om det er litt ulik praksis rundt omkring. Kan det vente eller har du vondt?
liljamin Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2007 takk for svar:) da venter jeg..skal bare til vanlig sjekk:)
tjoa Skrevet 30. mars 2007 #5 Skrevet 30. mars 2007 En skal jo helst unngå røntgen hvis en kan unngå, men må en så må en! En kan jo tenke at 1 times flytur er det samme som 100 røngenbilder hos tannlegen.... Og jeg flyr ikke så masse, men litt under min graviditet
Gjest Skrevet 30. mars 2007 #6 Skrevet 30. mars 2007 De fleste tannleger har nå til dags svært mild stråling, og de legger på en blykappe over magen for å blokkere strålingen mot magen. MEN: som min tannpleiende venninde sa ... vi tvinger ingen! Dersom noe skulle være galt med den lille er det så lett å bebreide seg selv etterpå. Hull som trenger fylling o.l. vises også uten røntgenbilder, så det er ikke viktig å få tatt de bildene akkurat mens en er gravid. Man kan heller ta en tur etter at ungen er født og ta bilder og vurdere om det er mer som må gjøres. Jeg gruer meg til tirsdag ... for da må jeg inn og bore!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå