Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Gutten vår på 3 år er veldig kraftig. han er liten av vekst, bare rundt 90 cm, og veier 16,5 kg! Dette kommer av for dårlige matrutiner når han var mindre. orker ikke og skrive alt, men han ble foret opp på sjokolade og brus og godteri, stooore porsjoner usunn mat, av mine svigerforeldre som vi bodde vegg i vegg med. De er store begge to... Det nyttet ikke og si noen ting, til slutt flyttet vi pga akurat dette. jeg satte ned foten og sa til sambo at dette finner jeg meg ikke i. Jeg prøvde så godt jeg kunne og ha et godt variert kosthold til faste tider, men det hjalp så lite, når han hele tiden var mett på andre ting.. de var der hele tiden nesten.. vel, vi flyttet, og fikk et sundt kosthold. men jeg synes ikke dette bedrer seg. Og ikke spiser han mye heller! Nå må det sies at han har kraftig astma og er kraftig over brystet, og har en veldig tung benbygning tror jeg... men jeg vil så gjerne greie og stabilisere vekta hans, for det er så strevsomt for han og ha det slik....... Noen som har noen gode råd???? Jeg mener ikke og sette gutten min på slankekur!! Jeg vil bare ikke at han skal rase mye mere op i vekt...
Aga:-) Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 Jeg hadde det tilsvarende da jeg var liten, spiset hos både besteforeldre og foreldre hver dag og ble foret opp på kaker. Forferdelig dårlig gjort av min bestemor, mamma hatet det og jeg elsket det, hvert fall for en stund. Hvis dere nå har lagt om kostholdet, spiser sunt og vanlig vil han nok sikkert ikke legge på seg i en rasende fart, men heller utvikle seg helt normalt og vanlig. En skal ikke på noen måte slanke barn som du sier, men en kan jo være litt bevisst på hva en lager til middag osv. Det er dere jo sikkert:) Kanskje det går an å finne på en aktivitet som ikke blir for anstrengende for ham ift astma? Vi har også en svær plugg, men han er sånn av natur. Er 2.3 år og veier 16 kilo. Blir nok tømmerhogger av ham;)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Syns ikke han høres så veldig tjukk ut men.... Vi har en gutt på 2 år og 2 mnd som er ca 95 cm og veier 15,5 kg. Og han er slank syns jeg da.......... Solid men slank om du skjønner? : )
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 Jeg synes ikke han høres så unormal ut egentlig. Guttungen her i huset har omtrent aldri fått noe søtt og holder oss til et sunt og variert kosthold. Og han er 2 år og 3 mnd, 92 cm høy og 16 kg. Og han ser helt normal ut, bare ikke så "slarkete" om jeg kan bruke det ordet. Synes han ser helt fin ut, men bare litt mere robust. Synes det er bedre det, enn at ungene er så spinkle at man tror dem blåser sin vei når det blåser kraftig opp. Men fortsetter dere på den måten dere har begynt med nå, tror jeg det kommer til å jevne seg ut. Jeg personlig synes ikke man skal henge seg så mye opp i barnas velt så lenge dem spiser sunt og variert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå