Selma62 Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Jeg koker når jeg tenker på det! Ble sendt av fastlegen igår til akutt time på dagen på barnepoliklinikken på Rikshospitalet. Jeg ble så glad for jeg tenkte at nå blir vi tatt alvorlig og han vil bli sjekket. Så skuffet! Problemet til Sondre var at han hadde hatt over 40 i feber i 4 døgn og to av dem med antibiotika uten at det hadde virket. Sett i sammenheng med at han har falt to persentiler på høyde/ekt skjema så ville fastlegen ha han vurdert for spesielle næringsdrikker blant annet som bare Rikshospitalet har lov til å skrive ut. Men legen mente at alt var bra. Han lagde en prikk der Sondre var født og en for dagen igår og tegnet en rett strek, Den falt selvsagt ikke - den var jo rett! Jeg hadde med meg kopi av skjema fra helsestasjon (som viser en linje som følger en kurve fint til den plutselig begynner å falle jevnt og trutt for hver måling, de siste fem målingenene - tilsammen nå over to persentiler) men han kunne ikke ta hensyn til målinger han ikke hadde gjort selv! Dessuten mente han at man måtte regne med litt fall da barnet fikk tenner! Tenner!!! Akkurat som om det ikke er inkorporert i grafen? Som om ikke alle barn får tenner?? Desuten har faktisk Sondre ikke fått en tann ennå. Men tenk å si noe så dumt! Også jobber han på Rikshospitlet! Urg Stønn Argh
Ronja65 Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Det var det verste jeg hørt!!!. Og attpåtill en barnelege!!. Som jeg kjenner deg, så er ikke du den som skriker høyest, det er i hvertfall sikkert. Hvis du føler deg urolig. Så tar du kontakt med fastlegen imorgen, så han kan banke lit i bordet, om ikke annet over hans oppførsel. Det kan du også gjøre med et lite brev til sykehuset. Ok. Det kan jo va at barnelegen har rett og alt er bra. Men en mors uro, skal alltid tas på alvor!. Det er i hvertfall min mening. Aroganse er det værste jeg vet.
Selma62 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2007 Ja, bortsett fra bekymringen for Sondre så reagerte jeg på arrogansen, over hvor dum det går an å tro at andre mennesker er. Skal få fulgt opp gullgutten min men det blir via andre veier. Noen duster finnes det jo overalt selvsagt, men det er jo ikke mange av dem, så neste gang har jeg sikkret ikke så uflaks. Nå er klokken blitt havt to, der ser du hvorfor jeg ikke kan gå inn på Dib! Hjelp! Natta! (du jobber kansje!)
Ronja65 Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Nei da. Kom akkurat hjem fra jobb. Lit vanskelig å legge seg så med en gang. Trenger varva ned med lit te og dib og sån vet du:-)). Men skal legge meg nå. Skal jo tidlig opp i morgen. Spørs om jeg klarer å få med meg Thyra?:-)
Gjest Skrevet 30. mars 2007 #5 Skrevet 30. mars 2007 Hei Selma. Ang gutten din. Spiser han veldig lite? Hva veier han og hvor gammel er han? Gir du ham mme? Har to gutter som får næringstilskudd selv og har fått et par triks for å styrke maten. Du kan jo gi et vink om du vil vite litt mer:) Jeg kjenner meg igjen i situasjonen din og sender deg masse "forstår hvordan du har det" klemmer
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #6 Skrevet 31. mars 2007 Tja...., det pleier jo å rette seg, veksten er jo ikke jevn, men går mer i rykk og napp. Kurven til vårt barn sto også forbløffende stille da hun var i 3-5 mnd alder, så tok det seg fint opp igjen, og nå er hun på linje med sine jevnaldrende. Hun spiser bare i perioder, synes det er rart, men tror kroppen regulerer seg selv. I andre perioder spiser hun som en hest. Hvorfor går du ikke til en privat barnelege hvis du er bekymret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå