Lree Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Jeg er ute etter tips til hvordan vi handle for å avvenne barnet vårt med smokk. Bruker den bare når hun skal sove, og kaster den selv når hun er klar til å stå opp, så hun er ikke storforbruker for å si det sånn. men jeg ønsker å tenke litt framover og planlegge litt til den dagen jeg føler det er på tide å bli kvitt smokken. Jeg ser for meg lange kvelder med masse gråt og tårer, men ønsker heller ikke at hun skal være avhengig av tutten til hun er både tre og fire. Ikke er det bra for tennene heller. Alle seriøse råd taes imot med takk.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 Dypp den i eddik. Det gjorde bestemoren min med meg, og det funket supert. Nei, jeg har ikke fått traumer, og jja, dette er et seriøst råd.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Eller så kan dere sende smokken til julenissen i nordpolen sammen? Eller til kaptein sabeltann. Sønnen min er helt gær'n etter kaptein sabeltann, så til høsten, når han nærme seg 3 år, skal vi sende det til kaptein sabeltann. Da blir det lettere å si f.eks: husker du ikke at vi sendte smokken til ditten og datten den dagen? Da tror jeg det blir fortere slutt på skrikingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå