novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har meldt oss inn, fått noen tøybøker, lekebøker med speil, en nattasangbok m cd og litt av hvert. Syns det virker veldig bra, må bare skjerpe meg litt så jeg får lest for han hver dag! Skal være bra for utvikling av språk. Leser dere for babyene deres?
Gjest Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 Jeg har kjøpt ABC-bøkene, de med en bok for hver bokstav, og de har vært høyt elsket og lest i filler omtrent hele alfabetet en periode (2-4 år). Ellers har jeg arvet noen av de lekebøkene som Go'boken har gitt ut, og de har også vært populære.
Gjest Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 Heisann. Vi er med. synes det virker som en god bokklubb ja. jenta vår er nå snart 13 måneder og hun elsker å bla i bøker. Begynnte å se i bøker med hene da hun var 4 måneder. Vi "leste" ikke hver dag nei, men ganske så jevnt å trutt da. Det ligger bestandig bøker fremme så hun kan ta å titte i.
Elise og mamma Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Vi er med! Babyen min er snart 11 uker og elsker å se i boka "Se!". Hun smiler alltid når hun ser den babyen på omslaget! Også liker hun den tøyboka som var med i velkomstpakken. Jeg tror det å lese for babyene er mye mer enn bare bra for utvikling av språk, man får en hyggestund sammen også! Vi koser oss når vi "leser"! Hilsen lesehestene
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 vet bare at det er veldig mange som er misfornøyde og at Boklubben barn går for å være den beste.
Piruett Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Vi er med- og er veldig fornøyde! Liker å lese for han- selv om beby bare er 4 mnd virker det som at det faller i smak
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 9. juni 2007 #7 Skrevet 9. juni 2007 Hei! Vi er med :-) Snuppa er 17 mnd og vi er kjempe fornøyde med bøkene. Var også en periode med i bok-klubben barn, men der meldte vi oss fort ut. Bøkene der var ikke beregnet for at snuppa selv skulle få kose seg med bøkene. Men vi har andre bøker i tilegg som hun ikke får kose seg md alene. Men de har vi kjøpt på "løs-salg". De store hvite som man får alt fra sang til godnatteventyr osv. Supre!!
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 Vi var med i mange måneder, og fikk noen fantastisk fine bøker. God morgen - god natt er lest hver kveld i over ett år. Flere av de andre var også veldig bra, men etterhvert som han ble over året, synes vi at det ble mye av det samme og lite spennende bøker. Så vi meldte oss ut, nå har vi jo en hel haug med bøker som helt sikkert varer en stund. Familie og venner er også generelt glade i bøker, så det kommer nok til å strømme inn bøker i årene som kommer. Vi leser hver kveld, en 3-4 bøker rett før han legger seg. Det har vi gjort siden vi skulle avvenne med kveldsammingen, det var ganske tidlig, da jeg måtte være borte et par kvelder i uka. Det er kjempestas. Han er nå nesten 20 måneder og er litt treg med språket, men forstår utrolig mye. Jeg tror ikke bøker har så mye å si for språkutviklingen på tidlige tidspunkt, men at det selvsagt vil hjelpe på lang sikt! Ikke minst når de skal begynne å lese. En ting jeg har lagt merke til er at mange foreldre ikke "leser", men bare peker på bildene i bøkene. Jeg har vært konsekvent med å lese teksten først, og så heller kommentere noen av bildene etterpå. Nå kan jeg finne guttungen sittende og "lese" i en av de mest brukte bøkene våre, og bable i samme tonefall som jeg pleier å lese. :-) Jeg tror de liker å høre den samme teksten om igjen. Og særlig i go'boken-bøkene, som ofte rimer!
gladmammatel2 Skrevet 3. august 2007 #9 Skrevet 3. august 2007 Hei. Jenta vår på 2 år og 4 mnd elsker at vi leser til henne fra go'boken bøkene. Noen bøker har vi lest så mye at hun "leser" sammen med oss Tror også det er viktig å følge med på hva som kommer i bokpakkene slik at man kan avbestille hvis man tror det ikke vil passe (uavhengig av hvilken bokklubb man er medlem av). Men en ting som har vært litt dumt for oss er slike bøker med luker eller hvor figurer "popper" opp... de blir fort ødelagt
plutseligbolle Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 Vi var med en stund men så ble jeg lei. Jeg har lyst til å finne fram til bøker selv, og den godnattsang-boka.......Den var fin å se på, men jeg vil jo heller finne ordentlige godnattasanger til barnet mitt enn noen tullesanger fra Godboken! Jeg synes de første pakkene var fine men det ble litt mye og jeg følte at det var litt å få det inn med teskje. De stoff-bøkene med sterker farger og speil er veldig populære her i gården. Men de med sånne fjes og tulle-vers....Jeg leser heller noe litt mer ordentlig for snuppa mi selvom hun er liten.
Ellie73 Skrevet 29. september 2007 #11 Skrevet 29. september 2007 Ja, vi har vært med siden knøttet var et par mnd. Er 11 mnd nå.Han elsker å lese i boka "Se". Stråler når jeg tar den fram og vil gjerne lese den mange ganger på rad. Syns ar det er ganske variert kvalitet på bøkene, noen gode og noen passer ikke for oss... Har tenkt å melde oss ut nå snart, for som ei over her sa - jeg syns det begynner å bli litt likt...
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har lest til henne siden hun var nyfødt. Det har ikke noe å si hva du leser når de er bittesmå, de liker bare å høre stemmen din og rim og sånt. Min mamma leste til meg da jeg var baby og videre opp igjennom årene, og nå er jeg skikkelig bokorm. Jeg er hittil fornøyd med bøkene fra go'boken, men nå har jeg bare fått to pakker da. Ble litt misfornøyd med godnatt-sangboka, fordi jeg synes det var for mange "ukjente" sanger... Men nydelig å se på og alt det, men synes de kunne hatt andre sanger i den. og kanskje tekst til musikken på cden, er så vanskelig å vite hvor man skal hoppe inn:)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2007 #13 Skrevet 1. desember 2007 var medlem før, men meldte oss ut. De bøkene vi fikk til småen var for store" for småen (altså beregnet på større barn) så da fant vi ut at det ikke lengre var vits
To trollunger + en spire Skrevet 20. desember 2007 #14 Skrevet 20. desember 2007 Vi regner med å melde oss inn i løpet av året for å kjøpe ABC serien.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #15 Skrevet 30. desember 2007 Ja,eg er med i godboken,men fant ut at det var noko tull..speilet knuste og ungen nektet å høre på bøkene så me fant ut at me sku melda oss ut ,for da e jo mange bedre bøker på markedet for spedbarn. Vil da spesielt oppfordre til American Psycho,ungen elsker den boka. Mvh. Trine.
goldie Skrevet 12. februar 2008 #16 Skrevet 12. februar 2008 Vi var med i Go boken da gutten var mindre. Men meldte oss ut da han ødela bøkene. Reiv de i filler. Dessuten synes jeg han var altfor liten for de bøkene. Akkurat som en baby på et par måneder kan farger? Men så meldte jeg han inn i Go bokens abc, de bøkene om Alf og Bett og bokstaver. Og de simpelthen elsker han! Leser de hver eneste dag, og nå er han 2, 5 år.
mamamaren Skrevet 24. april 2008 #17 Skrevet 24. april 2008 Tenkte og følte også at bøkene var for "store" for ham. Men så leste jeg "den jafsende slafsende larven". Den var kjekk for meg, for jeg kunne lage lyder og stemmer, og tulle med ham, og nå storgliser han når jeg tar boka frem. Det er få ting som får ham til å kravle til meg så fort som når jeg viser frem den boka og vi skal lese! Han var 7mnd da han fikk den, nå er han 10. Kjempegøy! -men vi er ikke like begeistret for "hei" (creepy/kjedelig lyd når vi trykker på knappen) og "hadet", og dyrebøkene er så som så her i gården... Vi liker skikkelige historier vi kan gjøre noe med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå