Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist natt begynte lillegutt plutselig å hoste, og da vi tok han opp fortsatte han og hoste og det surklet skikkelig masse i brystet hans, tydelig at han hadde masse slim han ikke fikk opp. I dag har han vært i nesten helt fin form igjen, har bare småhostet litt og vært litt snørrete. Men nå i kveld etter at vi hadde lagt han begynte han å hoste igjen, og han sliter skikkelig med å få sove. Hver gang han sovner våkner han etter en liten stund av at han hoster, og det tar lang tid før han sovner skikkelig igjen. Han gråter også mye når han er våken, men vi tror det skyldes at han er så trøtt uten å få til å sove, og så virker det som han har litt vondt i halsen. Noen som har noen råd til hvordan vi kan hjelpe han? Noen måte vi kan dempe hosten på for eksempel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke mye å gjøre. var hos lege med vår gutt når han hostet. var for liten til å få noe. _Nå har han hostet igjen. i tilegg til noe annen dritt. da kunne han få 2 ml. cosylan om kvelden for å få sove....

Du kan legge noen bøker under bena på seng for å heve hodet hans litt. det kan hjelpe noe....

Skrevet

Våre jenter pleier å sove bedre når de har hoste dersom de får ligge med hodet høyt og at de ikke fryser/blir kalde, særlig på overkroppen. Også hjelper det å gi vann å drikke noen ganger. Hostesaft hjelper iallefall dårlig. Noen sverger til kamferdråper å smøre på halsen. Det har fungert litt så som så hos oss, men husker at det hjalp meg da jeg var liten. Det er lurt å gi nesespray (saltvann) flere ganger for dagen når ungene er så forkjølet, både for å løse opp slim og for å unngå øreverk. I riktig ille perioder har jeg putta ungene i vogna og latt dem sove der istedet. Da kan de ligge med hodet høyt mye lettere siden vogna har seler slik at de ikke glir ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...