Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullungen på 10 1/2 mnd har byrja å bite meg hardt i puppen når eg skal gi henne mjølk. Når eg kvepp til og seier "nei!", så hermar ho etter meg og ropar "nei!" og ler. No får ho nesten ikkje i seg mjølk om dagen lenger (ho får graut osv sjølvsagt), men om natta vil ho til gjengjeld ha mjølk om lag kvar fjerde time. Dette kan jo ikkje halde fram. Kva skal eg gjere? Har nokon eit godt råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipper hun egentlig ikke er så veldig sulten, så da leker hun seg med den istede. Ville vurder å kuttet ut nattamminga (må vel begynne å bli slitsomt også?), da kan det hende at puppen blir mer interessant de gangene du finner den frem. Du bør også være nøye med å ta henne unda akkurat når hun er ferdig (du ser det sikkert på henne), slik at hun ikke rekker å bite deg.

Kan hende det funker bedre hvis du sier nei, og så pakker du bort puppen, kanskje hun da skjønner at slik oppførsel fører til -ikke pupp-.

Hadde en forferdelig slik periode da jenta vår var rundt 6 mnd, au au au.. Så jeg føler med deg! Lykke til.

Skrevet

Her har vi tatt bort puppen nårhun biter og inn med ei flaske med vann i stedet.

Hun er ingen racer på fast føde ennå så hun MÅ liksom ha litt pupp...

Men flaske med vann er en "slager"det erjo ikke noe godt når hun egentlig vil ha puppen...

Skrevet

Så store babyer har da ikke behov for mat på natta..

Så jeg hadde definitivt ikke ammet om natta,og om så var pumpet meg for å ha melk.

Hadde min baby bitt meg i puppen hadde hun ikke fått mer.

Er da ikke noen bitering..

Skrevet

Dere får ta en nattavvenning på henne nå i påska, det skal vi... *gruer*

Ellers så må du begrave ho i puppen når ho bit, for det e ikke like arti som hvis du sir NEI eller AU... så da innser ho at biting føre til ansikt i pupp. hehe. Lykke til

Skrevet

Tusen takk for gode råd alle saman. Vi skal prøve å avvenne med amming no i påska når besteforeldra kan trå til på dagtid. Eg skulle gjerne ha amma litt lenger enno, men det ser ut til at det beste blir å kutte ut heile amminga. God påske!

Skrevet

Du kan klemme litt forsiktig paa nesen, da slipper hun puppen og laerer fort at det er litt ubehagelig aa bite!

Skrevet

Las nettopp om dette på www.ammehjelpen.no. Der stod det ei heil side om kvifor og kva ein kunne gjera.

ps. Godt at det er fleire som skriv nynorsk forresten!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...