Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Nå nærmer det seg bryllupsdagen vår med stormskritt. Datoen ble satt for over ett år siden og alle har vist om dette og vi har snakka masse om det. Sambo var veldig gira til å begynne med, men nå de siste månedene engasjerer han seg ikke i det hele tatt.. Jeg kan spørre om "hva syns du om det eller det".. Ingen mening i det hele tatt.. Jeg kommer hjem og sier jeg har bestilt blomster..Ingen respons.. Og om jeg spør om hvorfor han ikke er engasjert i noen han i første omgang var, så sier han at han har ingen meninger om slike ting.. Han BRYR SEG IKKE!!!! Hva er det for noe å si da? Mamma og forloveren min hjelper meg masse, og det er bare småplukk som gjenstår nå, men om jeg spør sambo vet han egentlig ingenting om hvordan hans eget bryllup kommer til å være. Har også en svigermor som begynner å gjøre meg deprimert i denne saken. Hun har også hele tiden vist at det er den og den datoen vi gifter oss, og hun vil gjerne være med å bidra og hjelpe.. Men når jeg ymter innpå at hun kan være med på det og det viser hun ingen interesse. Hun prater heller aldri om bryllupet lenger. I dag klarte hun å spørre meg om hvilken dato vi skal gifte oss!!!!!!! åååååhhhhhhh....Og det er kun snakk om et par måneder igjen!!!!! Noen dager har jeg bare lyst å avlyse hele greia, og heller sette ny dato da sambo viser interesse. Vi er tross alt to om dette. Måtte bare blåse ut litt... Velger å være anonym akkurat nå.
Morango 29.05.2007 Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 Jeg ser du skriver at han sier at han ikke bryr seg når du spør om hans engasjement.. Men jeg synes du BØR spørre han på nytt-om det du skriver om på slutten. Om dere skal avlyse/sette ny dato. For meg ville det ikke vært noe poeng med et bryllup dersom kommende brudgom ikke ville la seg involvere, men på den andre side kan det jo hende kan har mistet tolmodigheten. At han ikke er like engasjert i planleggingen selv om han gleder seg til selve dagen. Uansett håper jeg du får svar fra han når du på nytt spør han om bryllupet og om han gleder seg, vil utsette..osv. Dere må ha en seriøs samtale bare dere to. Føler det er viktig for deg å ha dette avklart i og med det er en så stor begivenhet som berører mange. (bare en liten filleting: prøver desperat å få min egen samboer med på navneforslag til vår førstefødte som kommer i mai, og spør han om dåp. Han er så totalt avvisende i samtalene om dette om dagen. Derav kan jeg lese din frustrasjon og håpe at det ordner seg. For mitt vedkommende så vet jeg branet vil få et navn og jeg vet vi skal holde dåp. Men når det blir..det vet jeg ikke..) Lykke til!!!! oppdater gjerne hvordan det går.
Lille jente Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Jeg må si meg veldig enig med Morango 25.05.2007. Jeg tror du trenger å virkelig snakke med sambo om dette. Syntes du skal fortelle ham at du har lyst å legge det på is for en stund om han ikke gleder seg/er mer engasjert. Det er jo ikke bare du som skal gifte deg, det er jo dere. Håper det ordner seg for dere. klem
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 Takk for svar! Han sier jo at han gleder seg til å til å bli gift med meg osv, men han orker ikke ta del av planleggingen. Mener det er en jentegreie og at han stoler på at jeg ordner et fint bryllup. Joda, klarer det fint jeg, men jeg personlig vil jo at vi skal være to om det. Tror nok vi skal ta en ny prat ja... Jeg skal ikke gifte meg med meg selv heller, det er lissom VI som skal gifte OSS.
pillis Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 Det er nødvendigvis ikke et sammenheng mellom hans ønske å gifte seg med deg og ønsket om å planlegge bryllupet. Jeg for min del har full forståelse for at min samboer ikke engasjerer seg i invitasjoner, farger, blomster, dukning etc. Han har vært engasjert i de viktige beslutningene som dato, hva skjer under vigselen, lokalen, hvem som skal være toastmaster osv. Når det gjelder alle detaljer så lar jeg ham slippe fordi at han synes rett og slett det er pissekjedelig og det må jeg ju respektere. Jeg tror ju ikke at han vil gifte seg mindre for det. Din mann sier ju akkurat som det er han synes det er jentegreie og stoler fullt på deg. Jeg tror ikke du skal blåse opp det for mye. Når det gjelder svigermor hadde jeg vært kjempeglad om hun ikke involverte seg så mye. Synes det er verre med en overinvolvert svigermor som jeg må forholde meg til. Det er ju tross alt vårt bryllup og ikke hennes. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå