Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Ikke nok med at mannen ikke vil, men jeg får jo ikke leid noe nytt pga at jeg har husdyr.. Hva gjør jeg? Vi har solgt, må flytte ut innen 1. mai.. Blir jeg den eneste i norge som snart bor på gata med barn og katt tro?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Ehhhh.. kvitt deg med katta!!! Så slipper ungen din å bo på gata. Skjønner ikke helt problemet ditt...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 neida, det går nok bra! Ikke kvitt deg med pusen, du finner et sted hvor det er lov (burde vært lov nesten overlat spør du meg....syns det er helt vilt at f.eks et borettslag skal bestemme om man kan ha husdyr eller ei)
så var vi 4 Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 Har du søkt i kommunal bolig? vet om mange som har hatt katt og bodd kommunalt, og i verste fall får du glemme å opplyse om den. Og en mann som ikke vil ha deg klarer du deg bedre uten. Bare vent til du møter den rette som forguder jorden du går på *håpe litt*
Singelmamma og banden Skrevet 30. mars 2007 #5 Skrevet 30. mars 2007 De fleste som leier ut vil helst ikke ha dyr, men jammen har jeg også opplevd at de ville ha med hund, men ikke baby....! Det er i utgangspunktet ikke lov å nekte noen å ha dyr, men dette gjelder i selveid bolig, inkl borettslag.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2007 #6 Skrevet 30. mars 2007 Jeg er helt enig i at du burde kvitte deg med katta. Hvis du syns katta er mer viktig enn å skaffe et hjem for barnet ditt, så...
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2007 #7 Skrevet 30. mars 2007 Kvitt deg med katta, skaff deg akvariafisk som husdyr!!
Gjest marie-s Skrevet 30. mars 2007 #8 Skrevet 30. mars 2007 Er enig med de andre her om at katten bør nok gå om du ikke får leilighet med den. Jeg har erfaring både med det å leie og å leie ut, og selv leier jeg ikke ute til noen med katt. For man vet ikke hva man får, noen er flinke til å stelle med dyrene sine, mens andre ikke gidder å rydde opp etter de.
Singelmamma og banden Skrevet 1. april 2007 #9 Skrevet 1. april 2007 Det er ikke bare å si at katten må ut, det er mange ting som spiller inn - eks også barnets tilknytning til katten (dyret). Og alle anonyme over her, hadde jeg vært HI hadde slike uttalelser som dere kommer med bare satt meg enda mer oppsatt på at katten skulle få bli. De virker mot sin hensikt. En annen ting er jo at om barnet er glad i katten, vel for å sette det på spissen, hadde jeg vært barnet, gammel nok til å forstå, og katten min hadde jeg slått ring rundt katten og krevd å få bo hos pappa i stedet for. Som mor kan jeg forstå at katten kanskje må ut, som barn hadde jeg derimot ikke skjønt det. Tips til HI: Har du mulighet til å alliere deg med en venninne eller familie eller noe? Slik at katten kan få være der en kort periode mens du fortsetter å lete etter et sted der katten også får bo. Flytte midlertidig til en leilighet, og bruke litt lengre tid på å lete :-) Det finnes alltid et sted å være, men kan ta litt tid.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #10 Skrevet 1. april 2007 Selvfølgelig er det lov å nekte å leie ut leiligheten sin til noen som har dyr! Dummeste jeg har hørt! Og det spiller ingen rolle om man leier ut en kjellerleilighet, selveierleilighet eller leilighet i borettslag. Det er den som leier ut som bestemmer det, ikke borettslaget... Jeg hadde aldri leid ut til noen med husdyr, for det kan rett og slett ødelegge leiligheten.. Men til hovedinnlegger: du velger jo selv hva som er viktigst: å skaffe seg en bra bolig raskt, eller å vente lenge på å finne en egnet bolig hvor du også kan ha med deg katten.
benedicte&smiley Skrevet 1. april 2007 #11 Skrevet 1. april 2007 alvorlig talt folkens, skjønner ikke at dere kan være så kalde og trangsynte og si noe sånn som "bare kvitt deg m dyret" dere er jo faen med ikke friske! jeg er ikke den største fan av katter selv, men er kjempe glad i hunder så vet at det er ikke bare å kvitte seg m de.. og alvorlig talt så kanskje det ser mørkt ut m folk som vil ha husdyr i utleie leiligheter, men det er ikke umulig! jeg måtte stresselitt selv da jeg hadde hund og leide, men fant da noen til slutt!!!!! bare stå på du, klart noen vil ha deg.. bare vær litt tolmodig!!!!!! lykke til
Ella28 Skrevet 1. april 2007 #12 Skrevet 1. april 2007 Venninnen min leide ut til noen med katter,og den ble helt nedpissa av kattene. Hele leiligheten stinket,og hun tapte masse på det!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #13 Skrevet 1. april 2007 Men står det ikke noe om ødeleggelse i leiekontrakten, slik at leieboeren til venninna di måtte betale for å ødelegge leiligheten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå