Gå til innhold

AAAARRRRRRRGHHHH - en ond sirkel!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 3 år skal nå vennes av med å skrike om kveld/natt og få ønsket oppmerksomhet. Han har hele livet skreket ganske mye på kveld/natt og fått ganske kjapp reaksjon fra oss. Og dette vet han å utnytte nå, til fulle. Skrik > mamma eller pappa kommer - jippi!!

Så nå har jeg begynt å sette hardt mot hardt her, han er tross alt 3 år og bør sove hele kvelden/natta gjennom.

Det blir mange, lange skriketokter, tenners gnissel, og jeg kjenner adrenalinet mitt bruser rundt i kroppen. Må sette meg på meg sjøl, nesten, for ikke å brase rasende sint inn på rommet hans!!!

Disse skriketoktene ender jo selvfølgelig opp med at han blir tørst, og hyler dermed etter vann, vann, vann, vann. Også like etter at han har drukket.....................................

DU STORE FRUSTRASJON!!!!!!!!!!!!! Gutten har skjønt at hvis han roper etter vann, så får han likevel ønsket reaksjon, nemlig at en av oss kommer inn til han.....................

Vi kan selvfølgelig la han få tutkoppen i senga, den som ikke lekker. Men jeg hadde liksom ikke tenkt at han skal bruke den som kosebamse natta gjennom heller, da...... For det er nettopp det han gjør (vi har da prøvd!!). Jeg mener at han bør kunne SOVE, ikke drikke, ikke kose, ingenting annet enn å ligge søtt og rolig i senga si og SOVE!!!!!!!

FRUSTRASJON!!!!!!!!!!!!!!

Måtte bare få det ut.............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;) Ville gitt ham vann flaska i senga, og henta den når han har sovnet. Fikk nettopp tulla på 2år til å slutte m vann om nattan, tok i mindre og mindre vann, tilslutt fant hun ut at det ikke var noe vits med den og kasta den ut av senga og la seg til å sove. Synes det var mye lettere enn å avvende med skriking om kvelden...

Men må si jeg reagerte på at han ikke får kose i sengen, tulla mi har bamse i sengen hver natt. får velge en før hun legger seg. Jeg liker å kose meg i sengen, så hvorfor ikke hun??

Skrevet

Det høres helt ut som sønnen min. Før så kunne han ligge og skrike i 1 times tid, før han kan begynne å sove. Det var så slitsomt, for hele kvelden gikk på å legge han. Det ble så ille at jeg til tide gruet meg til å legge han. Snakket med helsesøster, farmor, mormor om problemet, men ingen av de rådene jeg fikk hjalp.

Til slutt måtte jeg bare finne på noe selv. Jeg gikk i butikken og kjøpte en greie som spilte musikk, og som viste bilde på taket som en slags bildefremviser. Og det hjalp.

1.natten gikk jeg inn og ut av rommet hans for å slå på spilledåsen (for den slår av seg selv etter 10 min.) ca. 10 ganger. før han sovnet (tok kanskje 1,5 time). Og dagen etter gjorde jeg det samme, og da sov han etter kanskje 45 min. Og 3. dagen hadde han blitt så vandt til spilledåsen at hvergang den slo seg av, ropte han på meg. Og endelig etter par dager med det, sov han etter 10 min. etter han han ble lagt i senga, for da spilledåsen slo seg av, gikk jeg inn og sjekket, og der lå han og sov.

Og slik gikk det noen mnd, til vi skulle flytte til et nytt sted. Da gikk sønnen min tilbake til det gamle. Fikk ikke sove, skrek og skrek. Jeg prøvde spilledåsen igjen, men denne gangen hjalp det ikke. I begynnelsen var det jo fordi det var et nytt sted, men etter 2 mnd, og gutten fremdeles ikke ville sove, ble jeg oppgitt. Da gikk han tilbake til det gamle vane.

Da fikk jeg et nytt råd. La han få skrike..holde på i 3 dager. Det viktigste er å prøve å holde ut i 3 dager, for etter det vil det bli bedre. Så jeg fulgte rådet. Jeg la en flaske med vann i senga, masse smokk, så gikk jeg og satt ute i stua. Gutten skrek, jamret og holdt på. Jeg skrudde opp lyden på tv og gjorde alt for å holde meg rolig. Gikk ikke inn til han en eneste gang i 3 dager.

1. dagen: holdt han på i 1t og 45 min.

2. dagen: 45 min.

3.:30 min.

4.: sluttet å skrike da jeg la han i senga.

Så nå....7mnd etter har han ikke skreket en eneste gang. Har vært sutring etter at sommertiden begynte, men aldri mer slik skriking som før. Han sover mye mye bedre om natten. Og jeg får også den søvnen jeg trenger.

Dette ble litt lang da. Men kanskje du kan prøve disse tingene, så få se? Så lenge det er oppmerksomhet sønnen din vil ha om natten, så vil det ikke skade han la han få holde på litt.

Skrevet

Hei!

Vil bare legge til at den 3-dagers regelen er gyllen!!!!! Bare hold ut, barnet trenger 3 dager på seg uansett tilvenning!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...