Gå til innhold

Er det risikabelt med sideleie på jente som er 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hun sover altså mener jeg...

Blir litt stressa av det, men jeg merker at hun gjerne vil ligge slik..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke det her har i hvertfall tulla sovet sånn siden hun var noen få dager. må nemlig pupper i søvn i vår seng for å få henne til å sove.

Skrevet

Sønnen min snudde seg selv overpå sida og magen ganske tidlig,så jeg hørte med helsesøster som sa det gjorde ingenting siden han er så sterk at han klarer det selv.

Skrevet

Lar Lukas sove på mage jeg, er 7 mnd. Han legger seg selv slik! Hadde han skulle sovet på rygg, så hadde nok jeg vært våken hele natta for å snu han. Da hadde det blitt lite søvn på oss begge :-p

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Her sovner snulla kun hvis hun blir lagt på sida...har vært sånn i alle fall de siste ukene, og nå er hun 5,5 mnd.

Skrevet

tulla mi har sovet på siden ,siden hun ble født hun sover mye bedre slik..hun sover kunn på ryggen i vogna,vippestolen eller hvis hun ruller seg selv over..men som oftest vil hun ligge på siden og helst klistra intill meg:P hehe

Skrevet

Tuppa mi vil bare sove på magen! Legger seg sånn på egenhånd. Om jeg snur henne over på ryggen etter at hun har sovnet snur hun seg automatisk over på magen igjen. HS sa at vi skulle kjøpe en sånn besafe sovepose. Men tuppa mi snur seg over i den og:) Da fikk vi beskjed om at hun bare skulle ligge sånn, ikke noe å få gjort noe med!!

Skrevet

Hun er forresten 6 mnd

Skrevet

Akkurat sånn har vi hatt det og. Jeg var også stressa, men min gode lege forsikret meg om at det ikke var farlig, siden han var en så sterk og sunn gutt. Han ville ligge sånn helt fra han var bitteliten, jeg måtte også som hun her over puppe han i søvn, og han våknet alltid hvis jeg prøvde å snu han...

Nå er han åtte måneder og snur seg over på siden selv, sover så godt da. Må si at han også ligger mye på ryggen også.

Skrevet

Jeg vil ikke gi råd på dette området, men min helsesøster sa at når de selv er sterke nok til å legge seg på siden eller magen, så er det greit. Min kar på 3 mnd vil helst ligge på magen, og sover på magen på dagtid og før jeg selv legger meg. Da snur jeg han over på siden. Legger jeg han på rygg våkner han etter få minutter. Jeg gleder meg veldig til han selv lærer å snu seg, slik at han kan sove i den stillingen han selv ønsker.

LL79

Skrevet

du må nesten bare vurdere det selv. vår gutt har alltid likt sideleie best. da han var veldig liten sovnet han ofte på magen eller siden også rullet vi ham over på rygg etter en stund. da han var 6 mnd tror jeg vi lot ham ligge. om han rullet over på mage våknet han av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...