Gå til innhold

utslett i forbindelse med graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, lurer påom noen har noen erfaring med utslett i forbindelse med graviditeten ?

Fått utslett mellom allef ingrene og alle tærene - noe jeg aldri har hatt tidligere. sitter å funderer på hva jeg kan gjøre for å lindre kløen og om den kan ha noe sammenheng med svangerskapet.

noen som har noen tilsvarende erfaringer.

må vel en tur til legen,men siden det går noen dager før jeg kommer til tenkte jeg høre her om noen har noen tilsvarende erfaringer i forbindelse medsvangerskap :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er veldig vanlig å få litt rødprikkete utslett når man går gravid. dette er hormonelt, og forsvinner av seg selv etterhvert.

Dersom det klør og er plagsomt, skal man likevel oppsøke lege. For det kan være et tegn på begynnende svangerskapsforgiftning. (men det er mange andre tilleggssymptomer du skal se etter da da, så ikke få panikk!)

Dersom det er mellom tærne og sånn, kan det også være en form for sopp. Det kan jo enkelt behandles.

Nå skal det sies at en del gravide også blir veldig overfølsomme for enkelte ting, og kan få allergiske reaksjoner! Dersom utslettet ditt er tørt, ville jeg tro at dette kunne være sannsynlig. Spist nøtter, tomat eller annet i det siste?

Kanskje er det noe du reagerer på? Har hørt om folk som plutselig har fått sitrusallergi eller reagert på jordbær også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...