Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Hei, gutten min er rett over året, og har fått mme fra han var 9 mnd. Har begynt å gi han lettmelk på glass innimellom, men han får fortsatt mme på flaska 2-3 ganger daglig. Hvordan gjorde dere det da dere gikk over til kumelk? Gradvis, eller over natta da de ble et år?
Ranveig R Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Guten vår har ikkje fått mme, han har berre fått pupp. Dermed blir problemstillinga litt annleis. Har høyrd folk tipse om å blande litt kumelk i mme, og gradvis ha større og større del kumelk oppi, til det etter eit par veker er berre kumelk. Det er viktig å ta det gradvis, slik at ein får sjansen til å merke ein eventuell allergi før ein gir berre rein kumelk heile dagen. I vår situasjon begynte vi rundt 1-årsdagen å tilby han ein kopp med bittelitt kumelk oppi (berre ein liten slurk eller to dei første dagane), for så å auke på etter kvart. Han var for øvrig ikkje interessert i å drikke melk i det heile tatt, blei det ikkje før 14-15 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå