Gå til innhold

Trenger hjelp mot vondt i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 5 uker gammel, har hatt litt kolikk og vi har hatt henne hos kiropraktor (det hjalp litt). Hun har hele tiden hatt flere bæsjebleier om dagen og den siste uken har hun vært veldig fin.

Men....nå i kveld har hun hylt i ett og har forferdelig vondt. Hun skriker til hun mister pusten og blir jo helt utslitt. Problemet er at det virker som om hun har forstoppelse, det har ikke vært bæsj i bleien siden i dag tidlig og hun har spist bra i løpet av dagen, sånn sett burde hun egentlig hatt flere bæsjebleier.

Er det noe jeg kan gi henne som kan hjelpe henne? Tar imot alle gode råd for jeg får jo så utrolig vondt av henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klompen vår hadde kolikk lenge men var ikke så mye å gi når han var så liten som 5 uker.

vet man kan gi sukkervann men det gjorde vi aldri.

vi gav Minifom (kjøpes på apoteket) og det hjalp litt. ellers kan man jo prøve å "hjelpe" til med å bæsje v for eksempel å ta temperaturen med termometer. det kan sette igang noe. lykke til, ikke noe greit m mageondt!

Skrevet

Legg henne på stellebordet, ta av bleien og beveg beina hennes; gjør sykle øvelser, press lårene opp mot magen osv. Da kommer det luft om det er det hun sliter med i hvertfall. Legg henne over underarmen med en en fot og en arm på hver sin side og stryk henne på ryggen, da vil hun få jevn press på magen og det hjelper visst det og.

Lykke til

Skrevet

Tusen takk for tips, her prøver vi alt:)

Bruker Minifom og det hjelper av og til. Sukkervann virker liksom ikke på henne, men hjelper sukkervann eventuelt også på hard mage i tillegg til at det virker smertestillende?

"Sykler" med bena hennes og går rundt med henne over armen. Stryker over ryggen og masserer magen, men det er liksom ikke noe som hjelper så veldig mye. Lurer på om jeg skal gi henne et bad, varmt vann kan jo være med på å lindre litt.

Stakkar, hun er jo så trøtt at jeg innemellom bare ser det hvite i øynene hennes mens hun hyler. Når hun har pauser så hikster hun og det er jo så vondt å høre på for en nybakt mamma. Hun er så blid ellers så det er tydelig at hun har vondt.

Vet jo at svisker virker på hard mage, men man skal jo ikke gi det til så små (tenker da på sviskesaft etc).

Skrevet

Ved hard mage kan du gi malt. Bare dypp smokken i det noen ganger og se om det har effekt innen de neste timene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...