Gå til innhold

snur seg på magen om natta


Mirakeljenta08

Anbefalte innlegg

lillegutt har sovet med pose frem til for 2uker side, sover da på sida gått vedlig greit. men de 2 siste nettene har jeg funnet han sovet på magen. er det farlig eller kan han sove trygt på magen? noen som vet? tenker fælt på dette iforhold ti krybbedød.

talkker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenten vår snur seg også på magen, men stort sett ligger hun og klager helt til jeg snur henne igjen. Uansett Hs sa de kunne ligge på magen dersom de snudde seg selv... vet ikke hva grunnen er.

Tror ikke jenten vår klarer å komme seg tilbake selv i sengen, hun klarer det på gulvet. Men har aldri gjort det i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa har snudd seg på magen nå og da siden hun var 5 mnd. I begynnelsen var jeg litt hysterisk og sjekket henne hvert 10. minutt. Nå tar jeg det mer med ro, men snur henne fremdeles hvis jeg ser hun ligger på magen. Ofte har hun våknet selv og grått, sovet videre når jeg har snudd henne. Får ikke lenger hjertet i halsen når jeg finner henne på magen og hvis det ikke er så lenge til hun skal stå opp lar jeg henne noen ganger sove videre på magen. Har forresten en hard madrass, ingen overmadrass eller pute som hun kan begrave ansiktet i. Pleier også å fjerne bamsen når hun har sovnet.

 

Tok det opp med helsesøster på 5 mnd. kontrollen og hun sa at så lenge de selv snur seg på magen er det ikke farlig.

 

Er nok ikke noe fasitsvar her, så her må nok hver og en av oss følge magefølelsen når det gjelder ev. forebyggende tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. kikker ofte til han nå og snur han, heldigvis våkner han ikke. han kan snu seg da er det nok ikke så farlig. sover på eget rom og sover hele natt.

så vi får se det an

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...