Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det er noe grense på hvor lenge man kan ligge i badekar når man er gravid? kan det påvirke barnet negativt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du bader i ditt eget badekar, og det er rent, vil jeg tro du kan bade så lenge du vil. Noen mener du skal være litt forsiktig, men herligheten, man føder jo i kar!

Det du skal være obs på, er at om vannet er veldig varmt, kan du oppleve anfall av svimmelhet og uvel, så etterhvert kan det lønne seg å skru ned tempen, kanskje.

Etter at slimproppen har gått, og om du evnt går med åpning over tid (altså i 3.trim) skal du også være forsiktig med tanke på infeksjonsfare, men i eget, rent badekar, så tror jeg du bare kan kose deg:)

Jeg har fått beskjed at boblekar også er helt greit jeg, selvom det stod noe annet her på BIM denne uka. Dersom boblene virket godt for ryggen min, var det bra for meg og baby, sa jordmor.

Skrevet

Vel, jeg spurte legen paa mandagen - fordi vi har akkurat faatt nytt "jaccussi"-badekar - og han sa at man skal passe paa at temperaturen ikke er over 36-37 grader fordi babyen ikke kan svette ut varmen slik som mor kan. Han sa ogsaa at det er veldig bra og avslappende, men at jeg boer begrense det til 5-10 minutter av gangen. Men men det er mulig Amerikanske leger er av en annen oppfattning enn norske leger.... det virker saann noen ganger.

Jeg skal ta et bad i kveld, men det blir nok noe begrenset i tid....

Skrevet

A ja - legen min sa at boblene i boblekar er ikke noe problem i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...