Gå til innhold

Flere babyer som turner i senga?


Juli-mor

Anbefalte innlegg

I det siste har jenta vår rørt veldig på seg om natta. Nesten hver gang jeg ser til henne ligger hun i en rar stilling. Har funnet henne sittende i spagaten med magen og hodet langs madrassen, i krabbestilling, på magen med hodet, ene armen og benet oppå sengekanten, i diverse stillinger på tvers og feil vei, sittende osv...

 

Er ikke så ofte hun våkner på natta (sover 12 timer i strekk), men når hun gjør det og hyler finner jeg henne sittende, stående eller krabbende. Da sovner hun igjen med en gang jeg legger henne riktig og gir henne smokken.

 

Er det flere som er aktive på natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke fullt så aktiv, men han beveger seg litt og sover i "rare" stillinger. Bruker "sovepose" av og til (sånn tynn en i bommull uten snøring til å feste med), og synes det går bedre da. Så kanskje du skulle prøve det?

 

Kjøpte noen soveposer fra Go'ingen på internett, men de var så varme så de har vi ikke brukt. Sparkjøp har også, men den er ganske liten og vattert den også. Den vi bruker nå er visst hjemmesydd (har arvet den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ofte på tvers eller med hodet presset mot toppen av senga. og gjerne grinende på alle fire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på å kjøpe babysafe, men er så redd for at hun skal vikle seg inn i den. Mannen min reiste seg i senga (med madrassen på ryggen) da han var liten og sønnen til en venninne greide å snu seg selv om han var spendt fast. Men vi kan kanskje prøve en som ikke skal spennes fast. Skal tenke på det og titte litt rundt. Er så redd for at hun skal kunne komme seg inn i posen og ikke få puste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant henne veldig ofte opp ned. Med hode i fotenden...

Etter at jeg la en bok under madrassen har det vært nesten helt slutt på det.

Merkelig det der...den store sengen og hun skal ligge helt opp eller nede i en krok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våkner ofte flere ganger om natta for å snu ham/ legge ham tilrette pga at han ligger rart, har mistet smokken og derfor gråter.

 

Som regel er det på magen, helt oppe i hjørnet med hodet helt inni sengekanten! Men kan like gjerne ligge på tvers av senga, helt øverst, uten dyne. Når jeg skulle se til ham etter jeg hadde lagt ham i kveld så sto han og hoppa i senga..

 

Brukte babysafe en god stund for å forhindre at han skulle ligge på magen, men jeg sluttet med det når han var ca 7mnd fordi han fikk til å legge seg på magen med den på. Og det så stramt og litt skummelt ut. Han snur seg lett fram og tilbake nå da, så det går fint:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker babysafe, og jeg er superfornøyd med det... Det som er viktig når du bruker den er å feste den under hele senga og ikke bare under madrassen. Og så må den festes så stramt at de ikke kan snu seg. Hullet til hodet er for lite til at han kan klare å komme seg inn i posen når glidelåsen er lukket. Så han ligger trygt, godt og på ryggen i den. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også babysafe og er superfornøyd. Sier det samme som

-carina- Helt umulig å få armene inn i posen alt for trang. Fester den også i hele sengen. så det går ikke ann å reise seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...