Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Har kjøpt potte til sønnen min og tenkte så smått å venne han til den. Lar han gå uten bleie på badet og prøver å få han til å sette seg på potta, men han nekter. Ikke kan jeg sette han ned heller for da blir han sint. Og det ødelegger jo hele poenget.. Han skal jo like potta.. Men når han har bleie på så setter han seg gjerne ned. Syns potta er kjempespennende... Noen forslag til hva jeg bør gjøre?
Gjest Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Bare ha den fremme, og spør ham en gang før han skal legge seg om han vil prøve å tisse på potta. Vil han ikke så er det helt greit, og vil han sitte der med bleie, så er det flott:-) Du kommer aldri til å klare å tvinge et barn til å bruke potte eller slutte med bleie, så det å bli "tørr" skjer i barnets tempo.
NessaS Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Det der høres ut som gutten min. Han kan gjerne sitte på potta, men bleia skal være på. Men han er på glid nå altså, han vil, men han vet ikke helt om han tør. Men jeg vet at det kommer når han er klar for det.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 Ja litt styr med potte her også. vil jo ikke tvinge hun..Men hun bæsjer i bleien, så skal hun sitte på potte eller doring etterpå.Prøver liksom å forklare, men det hjelper ikke. På do ringen synes hun det morro og ta papir og krølle å kaste i do...hehe så vet ikke helt hvor fokus er;)
Fabelaktiv Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 Jeg har akkurat vært gjennom det samme som dere... ville ikke gjøre noe nyttig på potta.. men jeg fikk henne til å sitte på potta ved å love å synge den dumme dosangen.. hvilket bare var surrete dum synging om potta og jenta osv med teit stemme.. det funket.. da satt vi på potte og do samtidig.. hun gjorde ingenting der, men plutselig en dag i bhg hadde hun tisset på do og etter det så var det bare potte innendørs (eller do om potta ikke er tilstede) gjør ting gøy og ikke mas er mitt triks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå