Gjest Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Hun mente det bare var tull at morsmelken inneholder antistoffer. Barnet hadde antistoffer i kroppen de tre første mnd, og var derfor beskyttet mot en del sykdommer, men dette kom fra graviditeten og ikke morsmelken. Etter tre mnd var ikke barnet beskyttet mot sykdommer lenger. Denne informasjonen ødelegger jo litt på motivasjonen til å amme. Håper min helsesøster tar feil. Noen som vet??
Murmeline Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 HAHAHAHAHAHAHAHA! Legg inn dette på ammedebatten, Expat har tatt ferie, men mulig Blomman el noen andre er der. Se www.kellymom.com, så kan du lese artikler om mm positive effekt av å amme en evighet. Tror det er frem til to år de regner effekt, men ble usikker.. Din hs burde vært anmeldt til ammepolitiet;)
SuperMusa Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Jeg vet faktisk ikke, men gutten min fikk vannkopper da han var 4 mnd og jeg fullammet. Trodde liksom han var immun jeg da, men dengang ei.
Murmeline Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Hvor gammel er din hs forresten? Hun burde nesten vært rapportert til fylkeslegen, tenk om noen tror henne? Sier hun mye annet tull også? Tenker på de stakkarene som kanskje tar hennes ord for lov...
Nicita73 Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Har faktisk hørt det jeg også, men husker ikke hvorfra.
2nj♥ Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 Det er iallfall tilfelle at babyen har antistoffer i kroppen som har blitt overført fra mor før fødsel, så både mm- og mme-babyer er derfor beskyttet mot endel sykdommer. Men om ikke mm inneholder antistoffer, så inneholder den mye annet bra for babyen din. F.eks enzymer og aminosyrer som er viktig for absorpsjon av fett fra tarmen, hormoner og vekstfaktorer som er viktig for modning av tarmen...... og mange ulike studier sier vel også at mm gir redusert risiko for ulike infeksjoner. -Iallfall ingen grunn til å miste motivasjonen!!
Murmeline Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 http://www.kellymom.com/nutrition/milk/immunefactors.html : Some of the immune factors in breastmilk have been shown to increase in concentration as the baby gets older and nurses less, so older babies still receive lots of immune factors. So as a baby starts to nurse less (weaning) and milk supply decreases, the concentration of immunities increases. This isn't age-dependent, but depends on the amount of milk that baby is removing from the breast.
Sessa ruger igjen... Skrevet 29. mars 2007 #10 Skrevet 29. mars 2007 Det er vel strengt tatt ikke sånn at mm forhindrer mot sykdommer, men antistoffene er med på å bygge opp imunforsvaret for barnet. Sånn til senere asså... Jeg har ører med filter! Når hs forteller meg ting, hører jeg bare det som jeg mener høres fornuftig ut... er ikke mye info jeg sitter igjen med etter en kontroll.
selfangerkjerringa Skrevet 29. mars 2007 #11 Skrevet 29. mars 2007 SuperMusa: de er ikke beskyttet mot ALT, men når din kropp produserer antistoffer så blir disse antistoffene også overført barnet via morsmelken. For mitt vedkommende så har jnta mi fått antistoffer mot to forkjølelsesvarianter, siden jeg har vært forkjøla to ganger siden hun ble født og jeg fullammer. Slik jeg har forstått dt i hvert fall... men kanskje din hs sitter på fasiten? hva vet jeg - jeg ammer uansett jeg
Gjest Skrevet 29. mars 2007 #12 Skrevet 29. mars 2007 Hm... må det være enten-eller, da? Ja, takk begge deler, kanskje?
Blomman Skrevet 29. mars 2007 #13 Skrevet 29. mars 2007 da bør hun få sparken!! Det er da bevist hva mm inneholder. Hun tar jo fullstendig feil. Vis til Gro Nylander og be henne lære leksa si istedet for å dikte opp usannher! fy skamme seg
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #14 Skrevet 31. mars 2007 Dette hørtes da noe merkelig ut. Har dere hørt om skadelige miljøgifter i melka da? Ny forskning viser at noen barn kan få skader av å bli ammet pga miljøgifter. Bare vent, det kommer snart ut til allmennheten. Da blir det nok baluba blant Nylander med disipler.
Blomman Skrevet 31. mars 2007 #15 Skrevet 31. mars 2007 Nylander er klar over miljøgiftene i mm - men du er god om du finner noe som er helt uten miljøgifter i denne verden........ - MM positive egenskaper overgår nok likevel faren. Dete rmiljøgifter i alt - du anonym har masse rart inni deg - kanskje vi skulle la være å få barn siden det det er så mange miljøgifter som kan påvirke fosteret inne i mor.....
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #16 Skrevet 2. april 2007 Du mener det, Blomman? Kanskje det er på tide å se en sak som amming fra flere sider?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå