Gå til innhold

brødmat? hvor gamle? tips!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

når begynte dere å gi de små brødskiver m pålegg? i biter selvfølgelig:) babyen min er snart 7 mnd, og jeg prøver å gi mer mat på dagtid for å få ham til å sove mer på natta... tips please!

nå får han grøt, middag og grøt igjen på kvelden... men han er litt lei grøten tror jeg, hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare gi brød da. Martin fikk det fra han var 7 mnd, men de kan starte når de er 6 mnd sa hs.

Skrevet

Takk:) Små biter med feks leverpostei? syltetøy? makrell i tomat?

Skrevet

eh, mente ik være anonym

Skrevet

Jesper eeeelsker brødskive med leverpostei. Han er nå 7 mnd og 2 uker. Jeg begynte å gi han det for ca.2 uker siden. Gått kjempe bra! Så det er bare å gi han det.. Tror det er litt deilig for de å få brukt tennene litt også jeg:)

Skrevet

leverpostei kan være litt hard smak til å begynne med. her går det i kyllingpostei, fruktpuré som jeg bruker som syltetøy for da slipper du sukkeret, smøreoster osv =)

Skrevet

Martin fikk et tyntynt lag med smør og smøreost naturell første gang, tok lang tid før jeg kunne bruke tykkere lag og leverpostei har han nettopp begynt å spise nå. Bruk noe som smaker veldig lite for det er helt nye smaker og de er ganske følsom overfor smak. Han fikk forresten skorpe som han holdt selv i hånda også.

Skrevet

han har bare 1.5 tann ennå, men det går vel bra:)

Skrevet

Det anbefales å begynne med leverpostei ihverfall. Vet ikke om man kan gi de andre påleggstypene.

Skrevet

da får min Jesper det i mårra:) fint navn du har valgt!

Skrevet

ja, det går bra det. Man skjærer jo bort skorpa. Han kommer sikkert til å sutte og tygge om hverandre..hihi.. De er så morsomme å se på når de spiser noe nytt.

Skrevet

I lige måde:) Vakreste navnet i verden:)))

Skrevet

Her begynte lillegutt så smått med brødmat når han var 7mnd. Ved 8mnd alder elsket han brød og spiste 1 og gjerne 2 brødskiver til ett måltid :)

Brukte leverpostei som første pålegg, utvidet til smøreoster,kaviar,syltetøy,prim og nå makrell i tomat (den nye ekstra milde på tube)...kan ikke fordra makrell i tomat selv (ser ut som og lukter som gårsdagens moro..) Men gutten min likte det godt,så da skal han få det igjen naturligvis :)

Skrevet

Lillekaren min på sju mnd har akkurat begynt med skive. Han får foreløpig bare med smør for å venne seg til smaken og så skal han få leverpostei tenker jeg. Selv om han elsker grøt, så elsker han også å smake på nye ting, så jeg lar han få smake litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...