Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 hvorfor det? hvor lenge må man holde på med det? min på 9mnd har fått eple ukokt mange ganger :/
Sessa ruger igjen... Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Har lært av Elendig mamma at man bør koke eplene pga allergener. Er jo ikke farlig å gi eple rått, men lurt å koke hvis man har mye allergi i familien og sånn, kanskje... Hmm, mye rart som er "farlig" for sånne små. ;P
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 godt å høre at jeg ikke er alene om å ha gitt dette. noen som vet hvorfor vi gjør feil? hørte det var elendig mamma som hadde sagt dette. kan du forklare kanskje? =)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 ok takk du! =) hvor gamle må de vær for å få dette ukokt da?
Sessa ruger igjen... Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Aner ikke!! Jeg tror nok det beste er at du fullammer til konfirmasjonen så er du sikker på at det ikke skjer noe med barnet ditt. Hihi!! Nei, fortsett å gi ukokt eple eller hør med hs. Jeg tror ikke det er noe vits å begynne å koke det nå hvis knøttet er vant til å få det rått.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 nei det var det jeg tenkte også.. liker det godt rått så da blir nok skuffelsen stor om mamma har kokt bort halvparten av saften tenker jeg.. haha så bra sagt - nå fikk jeg meg en god latter. amme til konfirmasjonstider ammepauser under talene osv.. haha nei lenge leve ammepress-norge sier jeg bare!
Murmeline Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 haha, epleguru svarer (lært av Expat): http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1536&ID=2809 ved å koke epler, synker allergengraden med 1 nivå. har ikke funnet ut noe om fornuftig alder å starte med ukokt eple.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #9 Skrevet 1. april 2007 Nettopp, for i Norge er det jo et ENORMT press om å amme fram til konfirmasjonsalder... Den første vitsen var morsom :-) men å dra det over til å handle om oppdiktet ammepress blir jo bare dumt.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #10 Skrevet 1. april 2007 enig med hi jeg. i norge skal det ammes! ammer du ikke så får man gjennomgå uten at folk faktisk vet grunnen!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #11 Skrevet 1. april 2007 Har aldri latt noen gjennomgå fordi de ikke ammer, og kjenner faktisk ingen andre som ville funnet på å gjøre det heller. Kan dere være litt mer presise i stedet for å fordømme alle mennesker i Norge? (og dermed dere selv og alle dere kjenner i samme slengen da faktisk...)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #12 Skrevet 1. april 2007 er du litt hissig i dag anonym over her? nei jeg kommer ikke til å legge ut fullt navn og adresse til de som har latt bekjente og ukjente gjennomgå nei. hvis du mener at folk ikke lar andre nybakte mødre gjennomgå så viser det bare hvor lite oppdatert og trangsynt du er. ferdig med den saken.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #13 Skrevet 1. april 2007 ? Ingen som snakket om nybakte mødre her? En lenger opp påsto at det var et enormt press om å amme opp til konfirmasjonsalder her i Norge, og det syns jeg høres pussig ut, jeg har vel tvert i mot opplevd at det er et ganske sterkt press om å slutte når barnet passerer ett år... Men, men, siden jeg ikke er villig til å fordømme alle her i landet fordi en her inne har opplevd at en ufølsom og hensynsløs bekjent av en eller annen grunn lot henne gjennomgå fordi hun ikke ammet er jeg vel lite oppdatert og trangsynt... For alle vet at dersom du ikke er villig til å generalisere og fordømme på et tynt grunnlag er du trangsynt ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #14 Skrevet 1. april 2007 jeg ler og jeg ler - er dette virkelig noe å diskutere. Det var sikkert ment som en spøk og den som skrev det skrev det ikke til deg personlig det ser ut som det var en spøk mellom to som skrev sammen her så du trenger ikke bry hodet ditt med det vet du. kanskje på tide å ta kvelden når du provoseres av noe så dumt? se på datoen på innlegget også. er ikke fra i dag heller for å si det sånn! ha en flott kveld og sov godt! nattakos! ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #15 Skrevet 1. april 2007 Finnes vel mellomting mellom å oppgi fullt navn og adresse, og å fordømme alle i hele Norge? Man kan jo f.eks si "noen er så ufølsomme/uvitende", "jeg opplevde at en jeg kjenner sa at...", "i dag opplevde jeg at en vilt fremmed skjelte meg ut fordi jeg ikke ammer" eller hva det nå handler om. Ikke aggresiv :-) Bare litt nysgjerrig på hvorfor dere er så fordømmende :-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #16 Skrevet 1. april 2007 Som jeg sa, den første var en spøk, og en morsom en sådann :-) Den neste var jo bare surmaga fordømming av alle som bor i Norge. Men OK, sikkert jeg som ikke skjønner denne sure formen for humor da :-) Nattakos til deg også, ikke hiss deg sånn opp nå ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #17 Skrevet 1. april 2007 Nå vet jeg ikke hva den anonyme hadde opplevd, men hadde vel en grunn for å kunne si det. Kan godt legge til en episode og kommentarer jeg har reagert på for mine venner/familiemedlemmer. - på butikken, damen kommer bort til en venninne av meg. fremmed vel og merke. gir komplimenter ang babyen og spør om hun har mat nok til han. nei sier hun mens hun så skuffet ned på mme boksen i kurven. fikk da høre at før i tiden ammet de helt til de fikk nok. min venninne ble lei seg og prøvde og si på en høflig måte at det ikke er alltid troen og prøvelsen er nok. men denne ukjente så surt på henne og gikk. hva slags oppførsel er det? hun hadde aldri nok melk og fikk beskjed av sin helsesøster at hun måtte gi mme. hun spiste alt hun kunne som skulle være bra og til slutt ville ikke gutten ta brystet til moren. hun prøvde først med sprøyter for at han ikke skulle bli vant til flaske men dette funket heller ikke. jeg har sterk medfølelse for slike mødre. det er ikke alle som har oversvømmelse av melk. hvorfor ikke la de være i fred. kommer aldri til å glemme venninna mi den dagen.hun ble rett og slett fryktelig lei seg. hvor ble det av å prøve å sette seg i andres situasjon? - stygge blikk og kommentarer på kafébesøk - du vet at mm er best for barnet ditt? - barnet blir fet av mme osv syntes dette er fryktelig. så skjønner anonym sin kommentar hvis det er slike erfaringer han/hun har. men jeg vil ikke diskutere dette men ville bare si at det alltids er en grunn for det som blir sagt og det er unødvenig å diskutere her inne hele tiden. vi har en krangleside. god natt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå