Gå til innhold

Hvor lenge koke vannet?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan drikke vann fra springen fra 6 mnd har jeg hørt, vi koker som regel ikke vannet til han nå lenger. Har flaskene og grøten ved siden av te-kokeren, så er lettere å ta vannet derfra enn springen på andre siden av rommet.... Men vann til å drikke får han fra springen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster her sa at de hadde en 6 mnd grense for koking. Det gjalt all koking av drikkevann og flasker ol. Det holdt å vaske de i oppvaskmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vannet de har i grøten da?? Kan man ta lunket vann fra springen da, eller bør det fremdeles kokes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... jeg har ikke kokt noe som helst etter at Linea begynte å putte alt hun fikk tak i i munnen. Men jeg er en dårlig mamma da... har latt henne sitte og sånn... herregud!! hihi!!! ;D

 

Men grøtvannet koker, jeg... føler liksom at det skal kokes. Men nå liker Linea også at grøten er litt varm da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at man ikke kan ta lunket vann fra springen. Husker ikke hvorfor, men har lest det et sted...Det har vel med at vannet da inneholder et eller annet som ikke er bra. Vi koker vann til grøt og mme, og gir kaldt vann fra springen å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg tenker meg om har jeg hørt ett eller annet om dette jeg og... Man skal ikke bruke lunket vann fra springen til matlaging og sånn... men hva som var galt med det husker jeg ikke. Kaldt vann er ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har hørt man ikke skal bruke lunket og varmt vann fordi rust og annet skitt på innsiden av rørene løsnet og kom ut da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe sånt jeg også har les/hørt....Også at hvis varmtvannsbeholderen ikke holder høy nok temepratur så kan det dannes bakterier i vannet som barn kan bli syke av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar halvparten kaldt springvann og halvparten kokt vann i grøten. Blander vannet først, så blir det passelig temperatur på det før jeg har det oppi grøten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...