Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til egypt i mai. da vil snuppa være over ett år. Da jeg ringte helsestasjonen for å forhøre meg om reisevaksiner sa de at de hadde sluttet å tilby reisevaksiner på helsestasjonen, og vaksinasjonspoliklinikken gir ikke reisevaksiner til barn under ett år.. da jeg var innom legekontoret for å bestille time sa damen i skranken at hun trodde ikke at de heller ga reisevaksiner til barn under ett år..men kunne ikke sinoe sikkert.

Hva skal jeg gjøre?er det ikke lov til å reise til egypt med så små barn, det er jo umulig å få vaksinert hun og det begynner og haste litt.. har ikke fått lege time før 3 april og vi drar i slutten av mai, Hvor lang tid i forveien må egentlig vaksinen tas?

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste reisevaksinene man bruker i Norge er ikke godkjent til barn under 1 år. Derfor tviler jeg på at noen leger vil bruke disse til yngre barn. Det kommer nok an på kroppens evne til å håndtere vaksinen. Tenk på at

f. eks tarmsystemet til barn ikke er ferdig utviklet før de er 2 år.

Hepatitt-A er en av vaksinene som er lur å ta ved reise til de strøkene. Fant dette på folkehelsa sine sider:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5631:0:15,2386:1:0:0:::0:0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...