Hilsen Aud Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Jeg ser at mange referer til bobler og følelsen av fiskehaler som slår etc. Jeg har i noen dager nå kjent litt til og fra i magen - noen rare greier som jeg helst vil beskrive som "leamus"... Noen som kjenner seg igjen i den beskrivelsen?
Nurk i magen;) fikk 23.sept:) Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 D er d jeg også har følt:D
Gjest Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Det har jeg også kjent, men tror ikke det var babyen. Nå har jeg kjent de berømte boblene. Dvs ei stor boble som brukte lang tid på å sprekke. Så jeg tror det var et spark. Og dette er på en litt annen plass enn leamus-følelsen, mer på midten. Leamus var litt mer på sida. Men jeg vet jo ikke. er litt over 18 uker på vei.
Hilsen Aud Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2007 jeg er "bare" 16+5 - så har egentlig ikke forventet å kjenne noe enda. Dette leamus-greiene er primert på sidene, og ganske urytmisk og "tilfeldig". Har variert litt, den ene dagen er det på en side, og den andre dagen på den andre. Lurer veeeeeeeeeldig på om det er babyen eller ikke )
conney skal ha nr 2:) Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 jeg ble 100% sikker på at det var babyen min som dyttet litt når jeg var i uke 16...nå er jeg 18 uker og har kjent lit hver dag, men de siste dagene har det vært rolig...men har hørt at det er helt normalt....at babyen er opp og ned... Jeg tror det er babyen dere kjenner:) Lykke til.... Ps:alle sa til meg at det var for tidlig å kjenne liv i uke 16, men ikke hør på alle andre, alle er forskjellig på det området...
Simselimsen Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Jeg kjente også liv som leamus i begynnelsen...Var veldig usikker i første svangerskap om dette faktisk var babyen, men har hadd det likens nå, og bevegelsene er blitt kraftigere så det kan nok godt hende at det er bebien deres som rører på seg:) Jeg har kjent liv siden uke 14-15 ca, men er andregangs. Men i første svangerskap kjente jeg tydelig liv i uke 17, men kjente ting i magen før det, men ikke tydelig. Og tenkte kansje at det også kunne være en promp som bevega seg gjennom tarmen;)
trebarnsmammaen Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 "Leamus" er babyen din som beveger seg!:-) Jeg også var veldig usikker rundt uke 15-16-17 og lette etter det alle beskrev som fiskehale, boble osv. ( hvordan kan noen vite hvordan en fiskehale kjennes ut?? Ikke jeg, hvertfall! ) Da noen sa at de heller ville kalle følelsen leamus-lignende, bare at den varte mye kortere, gikk det opp et lys for meg. Den følelsen hadde jeg jo kjent en stund! Og nå har den samme følelsen utviklet seg til å bli sterkere spark (er i uke 26), men fremdeles hender det jeg kjenner den "leamus-følelsen" :-)
minni09 Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 hei! jeg hadde også lest det med bobler og fiskehaler... hadde aldri hørt om noen som sa leamus før. Men det var det første jeg tenkte at det kjentes ut som leamus på min høyre side:) det var en uke siden (uke 21), og nå er jeg definitivt sikker!!
Gjest Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 Leamus i magen ... det var første tanken som slo meg når jeg kjente spark første gangene. (syns det var rart at det bare kom ett og ett rykk da...) Etterhvert så har den samme følelsen bare forsterket seg og blitt til skikkelige spark. Så det er nok liv i leiren hos deg, ja! Kos deg og nyt det!
gullissn ** FØDEKLAR ** Skrevet 29. mars 2007 #10 Skrevet 29. mars 2007 jeg kjente leamus:) sa akkurat d samme:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå