Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Har vært sammen med samboeren min i snart tre år, og under litt press gikk han med på å starte prøving nå til våren. Nå har han imidlertid ombestemt seg for n`te gang. Sier han ikke er klar, har ikke lyst, vil "leve" litt først osv. Jeg er uenig og er kjempeklar, har vært det i flere år egentlig. Vi er 25 og 26 år, så er liksom ikke for unge heller... Hele denne babydiskusjonen sliter på meg og ikke minst på forholdet. Kjenner at jeg får mindre og mindre følelser for han for hver dag som går, og sex har vi bare for at jeg er grei... Vet ikke hva jeg skal gjøre, han er jo snill og jeg er glad i han, men orker ikke å ha det sånn lengre!! Han sier han har lyst på barn "en gang", men klarer ikke å planlegge. Datoen var kun satt fordi jeg maser... Noen synspunkter??
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 tror du gjør det rett i å gjøre det slutt (etter hva du skriver) virker som dere er to forskjellige steder i livet,, er ikke noe bra å leve sammen "av gammel vane" heller..
Fridulf Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Hei!! Argh! så irriterende. Hva mener han med at han vil LEVE litt først? han har levd lenge nok, og nå er det på tide å gjøre et valg. Et liv med deg for alltid med en elsket liten baby eller å "leve" et meningsløst liv hvor han mister deg. Han veit hvor viktig en baby er for forholdet, for deg og normalt skulle det vært like viktig for han. Det binder dere jo sammen. Nei, hvis han elsker deg, og du tar opp dette med han. At du er lei av å vente og at du ikke tar han seriøs om han ikke ønsker å ha et barn med deg, så går han nok med på det skal du se. But then again...er jo ikke noe koselig å føle at man "truer" kjæresten til å få barn. Men mange har det sånn desverre. 0 interesse fra mannens side. jeg hadde blitt såret! klem
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Har sagt til han at jeg ikke vet om forholdet vil fungere om vi ikke blir enige snart, og det er ikke for å true han, bare sannheten... Forstår han og litt da. Han har vært lærling + tatt ny utdannelse de siste årene og han enda ikke fått den jobben han vil. (Er pilot så må få flytimer nok først...) Men likevel... Vet godt at det kan hende han er klar om et halvt år eller et år, men det kan og gå 3-4 år og det er den usikkerheten jeg ikke takler...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Hei HI, Venninnen min var i en lignende situasjon i fjor, hun hadde en kjæreste som aldri ble klar. Hun sa til han at nå hadde de vært sammen i 4 år, fått seg både faste jobber, hus, bil og hund, så hun skjønte ikke hva mer han trengte for å bli klar. Ba han enten gå med på å begynne å prøve eller pakke kofferten å dra. De har en liten baby nå. Kanskje litt dramatisk, og slett ikke en metode man bør bruke hvis man ikke er forberedt på at mannen faktisk pakker kofferten...
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2007 #6 Skrevet 30. mars 2007 Vi hadde en lang prat igår. Helt rolig og behersket. Jeg sa til han at jeg ikke orker denne usikkerheten lenger og at det blir slutt om han ikke møter meg litt på dette her. For første gang tror jeg han skjønte hvor alvorlig dette er og at jeg faktisk mener seriøst at forholdet går i dass om det ikke skjer noe... Hadde avtalt å gå på kino med en venninne så måtte gå uten at vi hadde pratet ferdig. Da jeg kom hjem ga han meg en klem og spurte; skal vi lage en plan nå da? Ble utrolig glad! Så nå må vi bare finne et tidspunkt begge kan leve med... Blir vel ikke så lett, men skal prøve )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå