mamman til Ada Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Vi har en jente på 9 mnd. Helt siden hun var noen uker gammel har vi lagt henne kl 21.Hun sover 11-12 hver natt. Men jeg leser at det er mange som syntes det er sent og de fleste legger barna kl 19. Er det farlig for barnet og legge seg to timer senere? Trodde ikkeat det hadde noe å si så lenge hun får nok timer pr natt.
selfangerkjerringa Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Eldstejenta vår la seg kl 21 helt til hun var 1 1/2 år Da begynte hun hos dagmamma, og plutselig ble hun trøtt litt tidligere på kvelden. Fra ca 2 år la hun seg 1930-20, det gjør hun fortsatt og blir 3 år i påska. Fra hun var 4 til 9mnd bodde vi i Tyskland, og var ofte ute og spiste på kveldene. Jenta var selvsagt med. Hun har overhodet ikke tatt skade av å ha "sen" leggetid... det siste året har vi hatt utrolig gode lgge/soverutiner - de består av bad, kveldsmat, kos, eventyr på sengekanten - og så sover hun helt til 8-9 hvis hun ikke blir vekt tidligere av oss Med yngstejenta tenkte vi å gjøre det samme, men plutselig (ca 3 uker gml) ble hun stuptrøtt omtrent samtidig med søstra... så den siste tida har begge jentene våre lagt seg ca 1930-20
mamman til Ada Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2007 Takk for svar. Ble lettet for jeg har følt at det var litt fyfy og legge henne kl 21. Vi bor i sveits og og 5-6 kvelder i mnd er vi ikke hjemme før 21-22 på kvelden (tulla er også med). De dagene blir jeg alltid litt stresset med tanke på sovingen hennes men hun er glad og fornøyd uantsett, heller jeg som tenker for mye på sovingen..
selfangerkjerringa Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Ikke bekymre deg Rutinene er vikgitst. Hvis du har gode rutiner rundt legging og jenta sover godt om natta, spiller det ingen rolle at hun legger seg litt seint nå det første året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå