Alba44 Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Og i hvilken uke er du? Jeg er 23+0 og enkelte dager har jeg veldig halsbrann, mens andre dager går det det greit. Blir sikkert ikke noe bedre etterhvert,nei. Hehe....
*dragonfly* Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Jeg er i uke 16 og sliter med det ja. Det er veldig tidlig synes jeg. Forrige gang jeg gikk svanger, ble jeg ikke plaget før jeg var 7,5 mnd på vei.....hmmmm
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 og YES:) er 3.5 mnd på vei om et par dager og jeg har allerede vært kjempe plaget med halsbrann. Her går det i love hearts og titralac. Nen dager er det HELT ekstemt, mens andre dager går det greit liksom... Er bare så gla den kvalmen har gitt seg:) Er ikke halsbrann gutte symptom? hmmm. er så spennende å spekulerer hva det kan blir:) hehe..
yret Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Huff, ja. Her er det bare Gaviscon som hjelper og det smaker helt for******! Er 25+4 og har hatt halsbrann i flere uker allerede. Forbereder meg på å måtte sove sittende snart ;-)
Alba44 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2007 L.O.V.E: Er det et guttetegn? Mest sannsynlig bor det en gutt i magen min, så da stemmer det her:o)) Ei venninne var veldig plaget med dette i svangerskapet sitt og hun fikk også gutt.
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Jepp... men bare når jeg sitter. Oftest på jobb. Kjedelige greier. Pleier å drikke, som jeg synes hjelper...
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 Sorry, glemte å si at jeg er i uke 22
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 Ja mamma var iallefall plaget med halsbrann tidlig på mine 2 brødre, samt tante med sine 3 gutter... Men vet ikke. Blir bare spekulasjoner da, men syns jeg har halsbrann veldig tidlig da... hehe... Får håpe bebien vil vise kjønnet på ul:))) ikke at det betyr noe, men syns det er så spennende:) Var du og far til barnet enige om at dere ville vite hva det ble? Min har blitt litt usikker i det siste, men jeg vil gjerne vite det...
Alba44 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. mars 2007 L.O.V.E: Vi var enige om at vi kunne gjerne få vite om de så det. Har hatt mange ul, men det var på den siste for 2 uker siden at lillevennen ville skille beina ))
Alba44 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. mars 2007 Jeg syns også det hjelper i drikke, og da spesielt vann.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 29. mars 2007 #11 Skrevet 29. mars 2007 ok:) Jeg syns også melk hjelper.... Så spennende:) Gleder meg sånn:) Maser fælt jeg, men fikk du på sykehuset eller til privat for å få ekstra ul?
Alba44 Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. mars 2007 Har et risikosvangerskap, så derfor tett oppfølging på sykehuset og mange ul. Maser ikke du da ))
Love my kidz Skrevet 29. mars 2007 #13 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har også vært plaget med halsbrann de siste to ukene, er i uke 24 nå. Men har det heldigvis ikke hver dag, har funnet ut at det er verst når jeg har stresset. Og så etter enkelte typer mat. Ekkelt når jeg legger meg, men går bra hvis jeg drikker melk og har ei ekstra hodepute =)
*RutIetutt* Skrevet 30. mars 2007 #14 Skrevet 30. mars 2007 Nei, ikke mye plaget. Merker det så vidt litt etter jeg har spist veldig krydret mat el - men er ikke så ille. Er 23+3 i dag. Hadde det mye mer sist gang - da måtte jeg sitte å sove pga det var så ubehagelig + drakk Gaviscon hver dag:o/ Men da var magen min mye høyere - denne gangen er den veldig lav. Husker jeg syns det var så deilig når magen sank ned mot slutten, for da forsvant halsbrannen...men da ble det jo mye tygre å reise seg og å gå ol...
isrraf Skrevet 30. mars 2007 #15 Skrevet 30. mars 2007 Jeg var veldig plaget med halsbrann i mitt forrige svangerskap, men det var definitift ikke et guttetegn - jeg fikk en nydelig jente. Er nå begynnt og bli plaget, men vet ennå ikke hvilket kjønn jeg bærer på. Skal ikke på ultralyd før etter påske - håper vi får vite kjønnet da. Sist jeg gikk gravid sverget jeg til gaviscon lenge, men som flere nevnte ovenfor -> det smaker helt forferdelig. Helt på slutten av svangerskapet fikk jeg et tips om å spise mandler - det fungerte veldig fint og er MYE bedre enn gaviscon. Har hørt om et reseptbelagt middel en kan få hos legen som ikke er skadelig for fosteret - jeg skal be om det ved neste legekontroll rett over påske. Er forresten 15 uker på vei.
Guttemamma x 3 Skrevet 30. mars 2007 #16 Skrevet 30. mars 2007 Ja, men stort sett bare på kvelden (16+1). Tar Gaviscon før jeg legger meg så går det greit å få sove ihvertfall.
Mamsen og lillegutt Skrevet 30. mars 2007 #17 Skrevet 30. mars 2007 Jeg har et tips på hva som hjelper. Har skrevet det før her,men gode råd kan ikkje komme for ofte. MANDLER hjelper veldig. spis hele mandler til det gir seg. Det er både godt og sundt. Og hvis du spiser rosiner i lag med mandlene så blir det nesten som smågodt syns jeg.... lykke til
Mamsen og lillegutt Skrevet 30. mars 2007 #18 Skrevet 30. mars 2007 dytter... Vil gjerne ha svar på om dette hjelper på dere også...
Gjest Skrevet 30. mars 2007 #19 Skrevet 30. mars 2007 Noen tips til dere med halsbrann: -Drikk alkoholfritt øl -Spis riskaker -Aflurax tyggetabletter -Drikk club soda -Nyco fruktsalt -Gaviscon -Spis agurk -Rå gulrot -base-te fra Helios -Love hearts -Hold deg unna sterkt krydret og fet mat -Spis små porsjoner -Unngå syrlige drikker -Sov høyt med hodet
*juligutten* Skrevet 30. mars 2007 #20 Skrevet 30. mars 2007 hei!! jeg fikk novaluzid tyggetbl med mintsmak,de har hjelpt meg veldig...de varer liksom en stund også. Har også drikket en del farris,club soda det tar det med en gang hos meg..men vi er jo forskjellige.. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå