trollet66 Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Jeg hadde bedt om en utreding ift forløsningsmetode mtp at jeg hadde 4 brudd i bekkenet for snart 3 år siden. De kunne måle, og ta røntgen for å se om det kunne gå bra å føde vaginalt, og oftest så gjorde det vel det sa han, men noen garanti for det kunne han ikke gi. Da vi ymtet frampå at det da kanskje var bedre med planlagt ks fremfor usikkerheten så så legen nesten glad ut....... Så da blir det ks i slutten av juli, jeg ba om å få det nærmest mulig termin, siden jeg har gått 2 uker over med de to første. Jeg er lettet over å ha fått en avgjørelse, men gleder meg ikke til inngrepet. Kunne egentlig tenkt meg vaginal fødsel, vi er liksom laget for det........ Samtidig har jeg vært savært urolig mtp på hva som kunne ha gått galt i forhold til bruddene...... Nå har jeg heldigvis laaang tid til å forberede meg mentalt, og det var i grunn det jeg ønsket meg da. Føler på meg at jeg vil kjenne meg ¨snytt¨ved at de bare går og ¨henter ut¨ ungen.......... Kunne godt tenke meg inspill fra dere som har hatt ks i fiorhold til det aller meste rundt det.
nicco Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Godt du har fått en avklaring, trollet. Og du får god tid til å forbrede deg.
henriettedk Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Hej trollet66! Jeg fik akut kejsersnit for 11.5 mdr. siden med nr. 1. Skal nok have planlagt kejsersnit med nr. 2. Med nr.1. havde jeg et meget hårdt og langt forløb med almindelige veer i ca. 14 timer, og derefter ingen pause mellem veerne, der bare rullede ind over mig igen og igen i 7 timer, og vi blev sendt hjem fra sygehuset 2 gange, fordi de manglede pladser og jeg ikke havde åbnet mig nok. Til sidst kom vi ind på sygehuset, og jeg fik lagt epidural, og det tog over 1 time, fordi jeg ikke havde pause mll. veerne. Endelig kunne jeg slappe af, og 9 timer senere var jeg fødeklar, men så blev der slået alarm, fordi barnets værdier ændrede sig, og det endte med akut kejsersnit. Efter fødslen fik jeg desværre spinalhovedpine, fordi jeg havde haft svært ved at få lagt epiduralblokade (2 pct. får dette). Efter denne omgang fik vi rådgivning om at vi, hvis vi skal have et barn mere (og det skal vi så til nov.) har ret til ekstra opfølgning ved fødslen, og at jeg kan vælge at få planlagt kejsersnit. Det tror jeg at jeg vælger, da jeg er skræmt efter oplevelserne. Selve kejsersnittet er ikke rart, men jeg havde overhovedet ingen smerter bagefter i arret. Kunne ikke lide at kigge på mig selv i starten, men har nu vænnet mig til det. Kan forestille mig at planlagt kejsersnit kan være en god oplevelse, fremfor et akut i fuld bedøvelse, og hvor det bare skal gå så hurtigt. Ligesom ved alle andre fødsler og operationer håber man jo så bare at alt går godt, og at der ikke kommer senskader, som infektion, o.l. Jeg havde ikke en følelse af at være blevet snydt for fødselsoplevelsen bagefter, og moderfølelsen var der med det samme jeg holdt hende hos mig første gang. DK-hilsner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå