Gå til innhold

er det ikke normalt å ta crp på babyer hos legen?


Benni-min

Anbefalte innlegg

Jeg var jo på legevakten for 2 dager siden for jeg hadde vondt. Han lyttet og hørte ingenting. Men fant ut han skulle ta en crp i tilfelle han overså noe og her sitter jeg med penicillinkur for lungebetennelse. I dag var jeg hos samme legen (fastlegen) med Benjamin for han har så stygg hoste. Moren min har reagert på den lenge, og i dag reagerte fysioterapeuten han slik. Legen lyttet på Benjamin og hørte ingenting, og vi gikk. Tenkte på vei hjem om det ikke er normalt å ta crp på babyer også? Han kan jo oversett noe på han også. Han stoler blindt på lyttingen.

Hva gjør deres lege med småttisene deres ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg ville kanskje også trodd at man skulle tatt en crp.

Men dersom legen mente at han ikke hørte noe spesielt, så mente han vel at han er frisk. Dersom han hadde hørt noe, så hadde han vel tatt en crp. For på den måten finne ut om det var bakterier eller virus, slik at man viste om man skulle gi antibiotika eller ikke... Tja?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legekontoret igjen i dag. Spurte om jeg ikke bare kunne komme med Benjamin å ta en crp. Trengte jo ikke gå inn til legen hvis den ikke viste noe. Men det gikk ikke. Det var ikke normalt å ta crp når de ikke hørte noe når de lyttet. Så jeg fikk ny legetime senere i dag og kunne komme 5min før for å ta en crp på han. Kommer sikkert til å føle meg ganske så dum hvis jeg kommer dit i dag igjen og han lytter på han, hører ingenting og crp er også normal. Huff. Men men. Er man bekymret, så er man bekymret.

Han har jo en veldig stygg hoste, og er tett når han ligger. Til og med venninnen min som er sykepleier reagerte på hosten når hun hørte han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke dum.... Man er mamma sånn er det bare. Vi var hos legen med Josefine, hun hadde litt feber ( vi hadde sikkert ikke trengt å dra). Han tokk CRP, streptokokk prøve av halsen, lyttet og så på henne. Han sa at det er like greit å skjekke alt når du først er her. Ble så glad fordi jeg elsker folk som er nøye. (er sykepleier selv og er veldig nøye) :o) Mye bedre å gå 5 ganger for mye en en for lite. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mange leger som sjekker crp for sikkerhets skyld. Men det har vel også skjedd at jeg har tenkt at dette er ikke nødvendig.. rett og slett fordi det ikke er tegn til bakteriell infeksjon som er i behov av antibiotika.

 

Barn med feber og nedsatt almentilstand tar jeg "alltid" crp av.. Og så hører jeg alltid på foreldrene og deres bekymringer - for det sier noe om hvordan barnet er når det ikke er på legekontoret. Har selv stilt opp med min gutt med astma på legekontoret, hvor han mobiliserte maksimalt rett etter inntak av medisiner, og han etter å ha kommet hjem lå på sofaen og slet med pusten. Han la jeg selv inn på sykehuset to timer etterpå;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...