Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Vet det er utenom tema, men ble irritert på en av naboene her som fyrte opp et kjempe bål i hagen. Han rasket sammen gress, løv og kvister og fyrte opp et stort bål i hagen rett utenfor soveromsvinduet til gullet. Ikke vanskelig å se at jeg lufter heller, så det luktet røyk så det holdt der inne. Syns kanskje naboen uansett kunne ha sagt i fra slik at jeg hadde fått lukket vinduet før han fyrte løs.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Spørs hvor du bor det. I Ålesund er det ikke lov, da kommer brannvesenet og gir ei klekkelig bot. Men i nabokommunene er det lov.
3barn+en spire. Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 vi bor i bergen, vi gir beskjed til brannvesenet først. det er lov så lenge man har stor tomt.
Ranveig R Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Eg leste om dette i avisa her om dagen (men huskar ikkje om det var BergensAvisen eller lokalavisa på Sotra). Der stod det i alle fall at det er lov å brenne bråte, og at ein IKKJE skal gje beskjed til brannvesenet med mindre brannen kjem ut av kontroll. Det stod og eit telefonnr til ein telefonsvarar hos brannvesenet der ein kunne ringe for å høyre korleis retningslinjene for bråtebann er. Til slutt stod det og at det var langt meir miljøvenleg (og nabovenleg) å levere hageavfall på gjenbruksstasjonen eller andre plassar som tar imot organisk avfall. Men etter det eg ser av svara over her, er det ulike reglar for ulike delar av landet, så ein bør vel sjekke opp korleis det er akkurat der ein sjølv bur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå