Gå til innhold

Effekt av bringebærbladkapsler..????????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt de nå en uke(ikke mye det da)og lurer på dere andre som tar de..merker dere noen forskjell?mere kynnere?eller er d kansje ikke meningen?,,rart,jeg har vært kjempeplaget med kraftige kynnere siden uke 20,men nå har jeg mindre enn noen gang!!

Kansje kroppen min spiller meg et puss??

Etter hvor lang tid begynte dere eventuelt å merke noe..??

svar pleaseee!er så lei,14 dager til termin,men allikevell..syte,syte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jo ikke bringebærkapsler en mirakelkur for å stare fødselen da... mulig du har missforstått noe der.

DErimot så styrker de livmoren så den skal jobbe mer effektivt under selve fødeselen og så den skal trekke seg fortere sammen i etterkant. De skal vist og ha en positiv effekt på mellomkjøttet så man kan forebygge revning med de.

Har og en positiv effekt på ammingen har jeg hørt.

Så teknisk sett så skal du vel ikke merke noe fra eller til før under selve fødslen, og da er det jo igrunnen vanskelig å vite om det er kapslene som gjør underverker eller om det hadde vært slik også uten kapslene;)

Skrevet

Tenkte kansje de var med på å modne litt .jeg!men da har jeg misforstått,syns mange sier de har fått sterkere kynnere og all mulig slags murringer overalt..men det viktigste er jo hvis det kan lindre fødselen noe!!!

Takk for svar!

Skrevet

når skal man egentlig begynne med disse berømte kapslene eller teen?

Skrevet

På teen står det fra uke 35, på kapslene står det ingenting, men de skal jo være mer konsentrerte enn teen, så jeg vil anta at det går for det samme....

Skrevet

har lest et sted at man bør begynde i løpet av 3.tri. Viktigeste er vel at man begynner så ting får tid til å bygge seg opp. Er vel ikke gjort på 123 det. Veldig mange her inne sier uke 35. Så tror det er en grei uke å begynne i.

Skrevet

Jordmora sa at hun ikke trodde det var lurt å begynne før to uker før termin. Men jeg tror litt på mensterminen som er to uker før ul-terminen. Så jeg tar to om dagen nå, har gjort det de to siste ukene. Kanskje jeg begynner å ta fire om dagen neste uke, vi får se. Jeg drakk den teen i begynneslen av 3. trimester. Jeg er altså i uke 37 (36+4) nå. Jeg har ikke merket noe spesielt. På svangerskapskurset på sykehuset hadde ikke jordmødrene hørt om bringebærkapsler og sa at det bare var tull. Men det skader nå ikke, sikkert.

Skrevet

så treit og si at fordi man ikke har hørt om noe er det bare tull.!?

Mange jordmødre har hørt om d,noen ikke!Men d er jo faktisk forskning som støtter opp om dette da...

jaja,vi som dytter d i oss får håpe d har noen effekt ihvertfall!!

Lykke til alle sammen!!

Skrevet

Hvilken forskning støtter opp om dette???????? Vet at bringebærblad inneholder garvesyre og har adstringende effekt, men ikke funnet noen studier på bruk av bringebærblad og gravide.

Skeptisk!

Skrevet

jeg har snart brukt opp hele boksen, og her skjer det ikke en dritt!! tatt de sia jeg var i uke 36 og har 7 dager igjen nå, og jeg er bare delvis moden og har fått et par cm åpning via tøying...=(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...