Gå til innhold

Tatt for å være gutt....


fjolla

Anbefalte innlegg

I dag ble snuppa tatt for å være gutt ikke bare en gang, men to ganger!! Hun siste spurte: "er det gutt?". Nei, sa jeg, det er jente. Da svarte gamla "ok, for hun ser ut som en gutt". Jeg hadde lyst til å lappe til henne, men lot det selvsagt være, høflig som jeg er :o) sendte henne bare et surt blikk jeg, gadd ikke svare engang. Jeg synes slett ikke at snuppa mi ser ut som en gutt selvsagt. I dag hadde hun på seg helt kjønnsnøytrale klær, og lite hår har hun, men likevel.... Jeg vet det av og til er vanskelig å se kjønn på små babyer. Hvis jeg er i tvil, pleier jeg å være litt taktisk å spørre hva de heter først før jeg plumper ut med noe som ender opp feil :o)

Er det andre som har opplevd at folk tar feil av kjønn på julibarna???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofie blir rett som det der tatt for å være gutt, selv om hun har rosa klær på seg. Hun ligner veldig på pappaen sin, og har ikke noe hår (det har ikke pappaen heller...haha...), så da tror mange hun er en liten gutt. Har sluttet å bry meg nå, har hørt det så ofte.

Men, jeg synes ikke hun ligner på en gutt...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ja da...mange ganger. Til og med med rosa klær.. Det var en som sa " det der kommer til å bli litt av en sjarmør når han blir stor" ha ha ha..... Jeg synes ikke hun ser ut som en gutt, men hun kan jo ikke akkurat ha musefletter enda da.... med de tre hårstråene hun har.......hi hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!! Det har jeg opplevd, hun var kledd i rosa, rosa vognteppe - hvor vanskelig kan det være?!? :-)

 

Men så har jeg også tatt feil av en ettåring en gang jeg da, tok han for å være ei jente. Det er litt flaut når de er så gamle, for da mener jeg det normalt skal være "lettere" å se forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja da. Her er det flere som har spurt om hun var gutt eller jente.

 

Var en tur i butikken for en stund siden, snuppa var kledd i rosa fra topp til tå og hadde rosa vognteppe. Og kassadama så "Å, for en søt liten gutt". Da jeg sa at hun var en jente svarte damen at hun hadde jo så lite hår. Ellers var det en jordmor på babymassasjekurs som omtalte henne som "han", men det var ikke så rart - hun hadde på seg lys turkis body og beige snekkerbukse.

 

Er jeg usikker pleier jeg og spørre hvor gammel er babyen din el. da svarer jo moren han/hun er.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senest i dag var det noen som sa at Karsten var en søt jente... Vogna er kjønnsnøytralt grå, men han hadde blått teppe, blå lue, blå jakke, blå smokk med navnet Karsten på... Han er en gutt, svarte jeg, derfor han har så mye blått på seg... Åååå, ja, svarte mannen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niklas blir også ofte tatt for å være jente.. skjønner egentlig ikke hvorfor, han er jo veldig guttete da!! Var på butikken her om dagen og da hadde han på seg en rød jakke med litt orange på, da kom det en dame bort " Ååå for en søt lita pie"!! Jeg bare.. "Ehh det e faktisk en gutt"!! "Å ja, men han hadde jo så lange øyevipper og så lyst fint hår"

 

Og i sverige når vi er der får vi stadig spørsmål om han er "pojk eller tjei",, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...