tjoa Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Hva tror dere om oppusing hvis en bruker støvmaske og gassmaske . Det er stort sett vannbasert maling, men må bruke olje på vinduskarmen....Med gassmaske puster en jo ikke inn noen gasser........Vil gjerne være med litt jeg også.., ikke bare se på mannen min gjøre alt
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Vi også pusser opp, hele huset her. JEg har vært i kontakt med utallige forhandlere og snakket med jordmor og lege. Skal du male med oljebasert maling eller noe annet som krever bruk av white spirit, må du holde deg vekk. Maskene hjelper visst litt men ikke nok. Det som også kan være farlig er og få det på hendene. Like ille som og være i et nymalt rom( oljemaling) over natten. Den eneste malingen som er helt fri for giftstoffer er jotaproff. Akrylmaling. Gir ikke så bra finish som olje maling men er helt grei.
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Jeg synes også dette er skikkelig vanskelig. Vi får vite på onsdag om vi får kjøpe et oppussingsobjekt, og jeg VET at jeg kommer til å ville hjelpe til så mye som mulig. Og så er det så mange forskjellig meninger om dette med maling. Var hos jordmor i dag, og selv hun var usikker. Sa hun hadde pratet med mange forhandlere ang dette, og hun hadde fått mange forskjellige svar. Men hun rådet meg til å bruke maske, ha full utlufting hele tiden (som er enkelt nå utover våren) og bare holde meg unna stiger. Vi skal ikke bo i leiligheten når vi pusser opp. Så jeg tror jeg tar sjansen. Hvis vi får leiligheten da...
tjoa Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2007 Uff, så kjedelig at det er så masse som er farlig..... Uansett, takk fro svar.. For prøve å holde meg til de minst farlige tingene da....Det er jo alltids noe som føles bedre enn annet...Kanskje holde meg unna oljemalingingen, men snekre litt istedet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå