Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kastet røyken den dagen jeg testet positivt og det har gått vedig bra.

Har vært veldig kvalm og mye syk, så det har nok reddet meg.

Men nå som jeg sitter i solveggen med en kaffe og er helt alene frister det med en røyk.

Dårlig samvittighet bare ved tanken..

Har gått løs på godteskåla fra helga, ikke bra det heller...

Jeg blir tussete..

Men jeg skal være sterk å klare det!

Godt jeg ikke har noe i hus..

Noen som har noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold ut!!! Tenk på alle skadene du og barnet ditt får dersom du tar deg en røyk!! Selv om det "bare" er en så skader den MYE! Og dessuten kommer den til å smake mye verre enn det du tror, ikke verdt det i det hele tatt!! Fysj! Og så må du tenke at det er bare hodet som har lyst på røyk og ikke kroppen...så det klarer du å kontrollere! :) Synes du har vært flink som sluttet da du testet positiv og klart og holdt deg! Litt godteri i ny og ne er lov! Hvis du tar deg en røyk vil alt det være bortkastet!! Stå på og hold deg unna, dette klarer du! :) og så smaker det mye bedre med en is i solveggen :)

Skrevet

Takk for svar.

Jeg kjørt å kjøpt meg noe mer å tygge på (is og faktisk!)

Sto rett ved røyk-hylla, men gikk forbi.

Den den giften er noe dritt!

Nå skal jeg kose meg, håper suget forsvinner snart.:)

Skrevet

Hallo... jeg har også sinnsykt lyst på røyk... sluttet den dagen jeg testet positivt jeg også...

Har to barn fra før og røyket ikke med noen av de heller.. det er nok det beste for disse små om vi holder oss unna..

Selv har jeg begynt etter endt amming hver gang og det samme skjer vel kanskje nå men det er lov å håpe at det ikke skjer...

Har ikke no annet godt råd til deg enn å holde ut og tenke på den lille vakre som ligger trygt og godt i magen din...

Lykke til

Skrevet

Her kjenner jeg meg godt igjen!! Stumpa roeyken for godt 3 dager etter positiv graviditetstest.. for da var det bestemt at vi skulle beholde :)

er ogsaa fryyyyyyyyyyyyktelig roeyksugen for tiden.. det har gaatt veldig bra hele veien, men naa naar det fine veret kommer, saa har jeg saa lyyyst paa...

Men har man slutta, saa har man. Og som hun andre her sa, den smaker nok langt i fra saa godt som jeg tror.. :) Faar heller kose meg med is naar suget kommer:) Selvom det ikke er saa sunt aa spise saa mye is som jeg gjoer for tiden, saa er det da bedre at jeg spiser dette naar jeg foeler sug, enn aa roeyke :P

Lykke til videre Tonje27. Vet hvor vanskelig dette er.. men det er verdt det!!!

Kos deg i varmen med is :) det skal jeg gjoere!

Skrevet

Godt høre det er fler..

Isen smakte fantastisk den, men jammen vært godt med en røyk etter den!

Neida, det går veldig bra. Jeg klarte det med første mann, så skal jeg jammen klare det nå og.

Var så dum å begynne igjen( Jeg kunne ikke amme) bare 3-4 mnd etter fødsel.

Masse god is og frukt å få heldighvis, så tar jeg "røyke-grepet" når jeg holder tannpirkeren.. Hehe:)

Kos dere i sola alle som har mulighet til det:)

Skrevet

Hang in there sisters!! Jeg slutta tre uker før vi begynte å prøve å få meg på tjukken (mannen min insisterte) men nå som sola er her og utekafeene spretter fram, kjenner jeg suget etter røyken.

Det som har hjulpet meg er Allen Carrs bok "Endelig ikke røyker". Selv om den egentlig er myntet på folk som holder på å slutte, er det verdifull lesing for oss som har slutta fysisk men ikke psykisk...

Skrevet

...jeg og!! stumpa den også da jeg testet positivt. Men det er bare å holde ut!! Vi er så flinke så:-D

Skrevet

Litt fælt å si, men.. ÅÅÅÅH så godt det ikke bare er meg!!!

Jeg og sluttet så fort jeg testet positivt, ble kvalm bare av lukten og synet av røyk..

Men nå helt plutselig har jeg fått suget.. Jeg blir fortsatt dårlig av lukten, men guud som jeg har lyst på :S

Kommer nok til å gjøre alt jeg kan for å holde ut, men følelsen sitter der allikevel.

Skrevet

Kjenner meg igjen, selv om jeg aldri har røyka fast. Men jeg har aldri vært sen om å bomme en røyk av noen når lysten har vært der! Nå er det selvfølgelig slutt, men når sola skinner og det er kjedelig på jobb...ååå... MEN jeg må si jeg føler meg dødsprektig når jeg er hos lege & jordmor og kan si at jeg er en sånn flinkis som ikke røyker i det hele tatt! Fint å føle seg litt flink.

Tror cluet med sånn kos i sola-sug er å finne noe annet å kose seg med. Selv blir det ofte en kaffe latte på meg nå som utepilsen også er gitt avkall på! Aiaiai, hardt å være festløve! :) Nå er det jo ikke ideelt å pøse på med koffein heller, men en og annen kopp går jo fint. For meg er i alle fall det litt sånn "luksus", fordi jeg ellers sjelden gidder å bruke penger på kjøpekaffe i øst og vest.Eller det kan være en iskrem, eller et blad, eller en ny lipgloss, eller whatever... bare noe tullete, overflødig koooos...

Når alt det er sagt, så kan jeg ikke akkurat si at det er noe savn å holde seg unna tobakk og alkohol i ni måneder når vi ser på hvorfor vi gjør det! Tenk at du er på lag med babyen din, og han eller hun vil i alle fall ikke røyke!

Og ... NYT VÅREN!!! :D

Skrevet

Tenker på det samme hver dag nå. Det hører liksom med til det med å sitte med beina på en stol på terrassen med iskaffe og askebeger på bordet og nyte været og livet generelt!

Åååååhhhh....

Jeg klarte ikke å stumpe røyken med forrigemann. Denne gangen ble jeg kvalm i uke 6 og orket ikke en gang lukten av røyk. Var kvalm i to uker, så det hjalp meg heldigvis denne gangen. Har nå vært røykfri i snart 6 uker, så ikke søren om jeg skal sprekke nå!

Vi får stå på! Synes vi er flinke, jeg!

Vi kan ta igjen de røykene i solveggen ved en seinere anledning :o)

Skrevet

Hei :)

Jeg slutta et par mnd før jeg ble gravid.Men tok en og annen røyk for d om..Men det som har hjulpet meg-merkelig nok- er å ha en pakke i veska.Da har jeg hatt den tilgjengelig, men samtidig bare utsatt og utsatt den røyken!! Må nok være ganske sta for å få det til, men det var jo for en god sak!:))

Å nå har suget så og si gått helt vekk..

Lykke til alle som savner en koose røyk i sola, hang in there!:o)

Skrevet

Hehe... Jeg har to 20-pakninger i klesskapet mitt. Godt å vite at de er der. Tror det stresser meg mindre :o)

Skrevet

Jeg også!!! En kopp sterk svart kaffe og siggg i sola...sukk!

Meeeeen!! Ingen fare! Både jeg og min elskede er sterke som bare det sammen. Kunne ikke falt meg inn å ta et eneste trekk enang:)

Får holde oss til soft ice og lollipopp vi, jenter:)))

Skrevet

Jeg vil bare si gratulerer med at du har klart å slutte å røyke!! Det er en prestasjon og du har god grunn til å være stolt av deg sel!!

Tenk på at du nå ikke har fysiske abstinenser etter røyk for det er over, nå er det bare det psykiske. Du er over det verste, lykke til :-)

Skrevet

Godt å høre du "VIL" klare å holde deg unna røyken, for jeg tror neppe babyen i magen din har lyst på en krampe, for det for hun/han hvis/når du røyker.

Råd, sorry, har ikke røyket så aner ikke hvor fælt det er uten... men har skjønt det er forferdelig. Men all ære til deg som setter babyen i magen før dine egne behov!!

:)

Skrevet

Det har fortsatt ikke gitt seg hos meg.. Det er ikke noe kjeeeeempestort sug, det bare er der! Når jeg ser svigermor, mora mi og søstra mi røyke, ser røykpakkene deres så blir jeg sugen selv.. Var ikke noe problem tidligere i svangerskapet.

Holder ut, men føles slitsomt og dumt når det står på =\

Hadde jeg prøvd et trekk hadde jeg sikkert spydd :P Synes lukta er helt forferdelig... Hehe..

Skrevet

Helt enig, må vel bare tenke sånn, hadde sikkert spydd hvis jeg hadde tatt et trekk.

Er ute med veninnene og mamma når de røyker og hvis jeg får det mot meg må jeg snu meg, blir så kvalm av lukta.

Merkelig at man har lyst på da...

Jeg har sluttet før, og det som er det største problemet er vanen.

Alt går bare man er innstilt nok tror jeg..

Prøvde å slutte før jeg ble gravid, men klarte det ikke (var nok heller ville ikke..)

Men nå var det bom stopp, synes vi skal være stolte jeg.

Babyen kommer først, så kan vi kose oss masse neste påske!

Skrevet

Helt enig Tonje27!

Jeg hadde aldri greid å slutte før jeg ble gravid.. Orket ikke og hadde ikke lyst rett og slett.. Da testen overraskende viste positivt, var det liksom ikke noe annet å gjøre enn å stumpe røyken.. Hehe =)

Gikk så fint første tiden, var kvalm og greier, men nå var det verre. Tror ikke det er rent røykesug (hos meg), men mer at vanen ligger inne, at jeg pleide å sitte og røyke sammen med familien min, nå går de uten meg, jeg pleide å sitte ute og lese i sola når den kom og ta meg en røyk.. Blir helt annerledes nå =)

Klager ikke, men kjennes merkelig ut :D Livet forandres, det er helt tydelig (er min første dette). Hehe.

Godt vi kan støtte hverandre her, og vi er jaggu flinke som holder ut og ikke røyker.

Skrevet

He he...

Jeg kan skjønne tanken din.... Det er visse asosiasjoner som man trives med sol og varme...

Når jeg sitter i solveggen tenker jeg mer på en halvliter jeg da.... Ikke at jeg har tenkt til å drikke men har veldig lyst på....

Tror det blir mange Munkholm i løpet av sommeren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...