Gå til innhold

Jeg eller hs hysterisk?


♥mini♥lille♥knerten

Anbefalte innlegg

Hvor lenge skal de åle seg bakover og i ring før de begynner å krabbe ordentlig? Min har satt seg opp på knærna i snart en mnd og surra rundt i ring og bakover men klarer ikke komme fremover. Hvor lenge skal de holde på slik da?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg syntes hs er litt hysterisk med krabbing. De mente at barn "må" krabbe før de er 10 mnd og hvis ikke min krabber til neste kontroll om tre uker, så skulle de sette fysioterapaut på den lille. Jeg må si jeg reagerer litt på dette jeg! Kan de ikke følge sitt eget tempo disse stakkas små nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva da med alle de barna som ikke krabber før de begynner å gå da???

 

Synes din hs var litt vel hysterisk jeg da for ingen barn er like og noen hopper faktisk over ting.. Min lille kommer nok ikke til å krabbe ordentlig, men kommer seg nå frem på en merkverdig måte. Hun er mye mer interessert i å gå og stå. Så kanskje hun er som sin mamma som bare ålte seg litt fremover før jeg begynte å gå ved 10 mnd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om helsesøstra du! Det der høres ut som bambus for mine ører! Jeg krabba aldri da jeg var lita, lærte meg heller å gå langs veggene ganske tidlig. Og der er da ikke noe iveien med meg den dag i dag, så tror ikke man skal være så opphengt i krabbinga jeg!

 

Så lenge den lille er fornøyd og utvikler seg i sitt eget tempo må jo det være det viktigste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er bare tull synes jeg!! Eldste min krabba ikke før hun var hele 12mndr, hørte aldri at det var unormalt. Hun gikk alene og stødig under en måned etter det, så hun hadde da aldri noen problemer med å "krabbe" sent.

Ikke bry deg om HS du, la henne utvikle seg i eget tempo:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull. Var hos HS i går og hun fortalte at hun selv ikke krabbet før hun var 15mnd og det var innen for normal området. Så normal området er stooooort. Det er jo faktisk ikke alle som krabber.. Jeg krabbet ikke før jeg var 9,5 mnd og meg er det ikke noe galt med. Det kan jo skje mye på 3 uker da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi hjelpe meg, så forskjellige helsesøstre er !

Da har vi også et problem, for Elvira sitter bom stillt hun....ingen åling, ingen krabbing, å ingen tegn til å ville reise seg.

Har ikke tenkt hun måtte til fysioterapeut for det ?

Så rart at noen helsesøstre faktisk kan si det ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår helsesøster er heldigvis fornuftig, so har sagt til meg nettopp det at babyer er forskjellig og utvikler til forskjellig tid. Gutten vår krabber ikke (kommer seg rundt i ring og litt bakover), men han liker absolutt ikke å ligge på magen. Hs sa at enkelte unger aldri krabber, men aker seg på rompa. Dessuten er det noen som får vondt i magen av å ligge på magen. Gutten vår har et stort og tungt hode og er god og rund i kroppen, så det er ikke rart at det blir for tungt for han.

 

Ta det med ro, men gå til fysioterapeuten hvis dere må. Kan hende fysioterapeuten er litt mer fornuftig og sier at det er helt normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oda blir 9 mnd på onsdag og jeg ser ikke noe tegn på at hun kommer til å krabbe med det første. Hun ruller seg fra A til B, det er hennes måte å komme seg frem på. Hun setter seg ikke opp på knær eller rompa. Jeg har ikke tenkt tanken at Oda er treg selv om hun ikke kan krabbe enda, Hmm merkelig hva disse hs kan finne på å si.

 

En hver helsesøster har sin egen sannhet de vil alle andre skal leve etter:-)

 

Du får gi en lyd etterhvert, og tror nok vi alle gleder oss til å høre hva hs har å si på neste kontroll:-) Hold oss oppdatert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...