Gå til innhold

nei..anngående bryllupsgjester og invitasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort noe dumt. For over et år siden snakket jeg kun kort med en dame jeg ikke har så mye kontakt med. Jeg nevnte at jeg skulle gifte meg i Juli 2007 og nevte at "da må dere komme, vet du" sånn helt i forbifarten. Dette har jeg faktisk glemt. Det var mest en frase (jeg vet at jeg ikke burde ha sagt det) Nå er invitasjonene ute og alt er planlagt. Så får jeg mail idag der hun nevner brylluper og spør etter invitasjoner. De er 5 i familien så det blir 5 ekstra gjester.

Burde jeg bare sende dem forsinkede invitasjoner ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke med mindre du virkelig ønsker dem der - og det høres ikke ut som om du gjør det...

Skrevet

sendte hun virkelig en "purre-mail" der hun etterlyser invitasjoner? Hørtes litt sært ut. Ja, du skulle nok ikke ha invitert noen muntlig..men man er jo ikke invitert (vertfall til bryllup og konfirmasjoner) før man mottar en skriftlig invitasjon heller da.. Så du er jo unnskyldt med den da-men du blir jo tatt litt på senga når hun "minner" deg på avtalen.. Detyte synes jeg er litt frekk adferd av henne. Man spør ikke etter invitasjoner..jeg gjør ikke det. Men dette er din avgjørelse. Men selv så synes jeg at på bryllup skal man virkelig ønske å invitere alle gjestene, for det er jo deres dag. Man skal ikke føle seg tvungert til nor fordi man "må" eller "burde". Svar henne et høflig nei. Du behøver ikke begrunne ditt valg for henne. Så håper jeg dette ikke får noen sure følger, at hun aksepterer avslaget på en moden måte.

Håper vertfall dagen din blir hyggelig:):)

Skrevet

Hva slags forhold har du til denne damen? Slekt, gammel nabo, bardomslærerinne, eller hva?

Du kan sende en forklarende mail hvor du sier at dere har bestemt dere for et mindre bryllupe enn du i utgangspunktet hadde sett for deg.

Eller hvis du virkelig fpøler du må innvitere henne, så trenger du vel ikke be hele familien? Hun og mannen er vel nok? Så er det bare to ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...