Gå til innhold

Hvor mye er "full fres" i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bekymrer meg jo for alt.

Ser det er maaange som sier det er full akttivitet i magen hele dagen. Men mener dere da absolutt hele dagen? Og er hvert spark til å kjenne utenpå?

Jeg er 20+4 i dag og kjenner tuppa mi tre til fire ganger om dagen, oftest etter mat. Da hun først sparker så kjenner jeg vel 5-10 dytt/spark (noe som ligner leamus)

Har kjent det utenpå tre ganger tilsammen.

Første gang jeg kjente noen som helst form for bevegelse inni magen var da jeg var 16+4 uker.

Får liksom inntrykk av at "alle" kjenner utenpå hele tiden da de først har kjent det.

Synes heller ikke sparkene har blitt vesentlig mye hardere siste uken, men har vel blitt litt flere og oftere.

Kan ikke fler gi litt mer detaljerte beskrivelse av hva, hvor mye, hvor lenge osv de har kjent barna sine? Enten blir jeg mer bekymret elelr så klarer jeg å roe meg litt ned...

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner ikke hele tiden, mest på morgenen og når jeg har lagt meg på kvelden. Og hver gang jeg er på ul eller hos JM, skal hilse på vet du, og vil ikke ligge stille for å ble målt. Jeg får nok en liten fotballspiller, eller ei tai kwon do jente. Begynte derfor tidlig å kjenne på utsiden denne gangen, begynte vel i uke 17, nå 26+0 ser man det tydelig, når den lille pøbelen er våken.

Med forige barn kjente jeg veldig lite, var så betryggende da snuppa begynte å hikke, hadde hikke mage i hele tredje trimester forige gang. Babyen sover mye inne i magen, så vi kan ikke forvente oss å kjenne noe heletiden, men vi skal begynne å kjenne liv hver dag etterhvert.

Skrevet

Kjente leamusa i magen flrste gang i uke 16, men har ikke kjent noe utenpå enda. Er i uke 19 nå, og var på UL i dag. Småttens lårbein er 2,5 cm, så det er jo ikke store greiene som skal sparke heller. Ikke hver dag jeg kjenner noe liv der inne, men det øyeblikket jeg begynner å bli forundret over stillheten kommer det som regel et hint om at alt er OK.

Så "alle" kjenner det nok ikke, men de som kjenner det tidlig vil naturlig nok fortelle det til hele verden:)

Skrevet

melder emg på bekymringene men nå oppdaet jeg jo at noe var galt da jeg opplevde sparkene annerledes i uke 23 sist.... så jeg er jo ikke rolig uansett, skulle jo ønske stakkaren sparket hele tiden.... Kjente det på utsiden ett par ganger men ha rfølesen at han sparker mere innover nå liksom... Begynner stort sett hver kveld da sånn halv elleve... og også etter at jeg har spsit ogsånn men det er egentlig ganske stille i løpet av dagen kjenner kanskje et par tre spark og så er det stille... Synes heller ikke sparkene har blitt kraftiger, de var faktisk kraftiger for ett par uker siden ... men da lå han veldig og sparket utover....

Men alt er jo likso normalt og det finnes jo fortsatt folk som ikke har kjent den lille enda på dette tidspunktet,,,, så vi må bare roe oss.... jaaa LETT Å SI Skal på UL igjen mandag og er så spent at jeg holder på å dø.... sliter om dagen jeg altså....

Dette går bra hurra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...