På'n igjen:)!! Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Hei! Jeg lurer litt på dette med soling. Har hørt at man kan få sånne pigmentflekker når man er gravid. Hjelper det å smøre seg med solkrem, eller har ikke det noe å si for disse flekkene? Skal på fjellet i påsken og lurer på om jeg bør unngå å oppholde meg for mye i solen. Noen som kjenner noe til dette og evt har noen gode råd? Hilsen en som er veldig glad i å slikke sol...
Froske Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 har også hørt dette ryktet, men ikke erfart det. Har vært mye ute de siste fantastiske dagene, deilig med permisjon, 10 dager til termin! Nytes på terrassen... Har fått farge, men ikke flekker. Har smurt meg med faktor. Om en skulle være så uheldig å få pigmentflekker, forteller ryktet at de forsvinner etter fødselen, når hormonene endrer seg igjen. Jeg syns du skal nyte sola, jeg!
_Mita_<3 Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 De forsvinner fort har jeg hørt.. det gjorde de på kusina mi når hun gikk med den første ungen.. nå har ho ingen, og ho tar solarium 3 ganger i uken tror jeg.. Jeg har selv en del hvite pigmentflekker fra før som kommer hver vinter og blir borte når jeg er i sola.. jeg har sittet ute å sola meg nå i noen dager i bikini å de har nå forsvunnet.. deilig... Gikk også til hudlegen og tok solarium der tre ganger i uken før pgr de på vinteren.. Men du må jo bare se an hvordan du blir.. ikke alle som får pigmentflekekr da.. nyt sola:) det gjør jeg:) sitter ute nå med laptopen og bikini topp å innsmørt i olje..deeeeilig:)
plutseligbolle Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har tatt på meg solkrem i dag for i går ble jeg solbrent av å gå en tur til byen. Hvordan ser pigmentflekker ut? Jeg fikk en rød flekk på kinnet men tenkte at det var solbrenthet. Uansett deilig med vår!
_Mita_<3 Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Ja kjempe deilig med vår:) Trives nå ja.. tror det finnes forskjellige typer pigmentflekekr.. de jeg har på armen er hvite flekker.. begynte med bittesmå hvitefklekker.. akkurat som om du begynner å flasse.. så blei de større.. de forsvinner i sola.. kusina mi veit jeg hadde store brune flekker... tror du kan lese mer på www.lommelegen.no el noe:) Pigmentflekekr er som regel sopp..... men høres bedre ut å si pigmentfklekker;) Men ikke farlig bare litt ubehagli for noen kan klæ veldig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå