pussycatdoll Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Er forferdelig svimmel for tiden.I dag har jeg vært flere ganger på gulvet på doen her på jobben, liggende med bena høyt. Jeg føler med generelt kvalm, men det har jeg jo gjort i flere måneder. Jeg har fått legetime i morgen og håper at det 'bare' er lavt blodtrykk eller søvnmangler som er årsaken. Siden jeg må på do 500 ganger hver natt blir søvnkvaliteten meget dårlig. Noen som har opplevd lignende? Kan det være noe annet (enn lavt blodtrykk)? Hva kan eventuelt legen gjøre med det?
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Heisann!! Hadde noe lignende i begynnelsen av graviditeten og litt utover. Tror selv det skyldes BT-fall. "Anfallene" begynte helt plutselig med at jeg følte meg kvalm, kaldsvettet i ansiktet og det svimlet for meg. Da måtte jeg bare skynde meg å sette meg ned. Det hjalp meg å drikke litt. På det verste måtte jeg ligge med beina høyt. Legen vil nok måle BT, for å se om du har lavt BT. Ellers er det nok bare å ta det rolig når du kjenner du får disse "anfallene". Lykke til. Det bedret seg for meg utover, så ca fra uke 14 har jeg ikke hatt dette....
pussycatdoll Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2007 Takk. Jeg er nettopp gått inn i uke 14. Har som sagt vært kvalm hele svangerskapet, og er det delvis fremdeles. Plutselig i dag ble jeg utrolig dårlig og svimmel. Jeg er ikke lysten på sykemelding, men skjønner jo at jeg ikke kan sitter her dersom dette fortsetter. Får se hva legen finner ut av i morgen. Ble du sykemeldt?
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Lofotjenta: Har hatt akkurat samme som du beskriver... Var så ille at jeg er blitt sykemeldt nå... Hadde kjempe lavt blodtrykk og lav blodprosent... Har skjedd før, og helt i begynnelsen av graviditeten. Er nå snart i uke 14. Ellers så et jeg mange blir svimmel og slik av jermangel... Du bør be de om å få ta en slik prøve i morgen... Lykke til, du er ikke alene om dette problemet...
kaur *har født!* Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Jeg var svært svimmel i forrige svagerskap. Har kjent det et par - få ganger i dette svangerskap. Hos meg var det blodårer som lå litt i klem i nakken. Fysioterapauten fikset det greit ved å dra meg litt i hodet mens jeg lå på en benk. Det gikk over på sekundet.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Hei igjen! Jeg ba ikke om sykemelding. Hadde ikke disse "anfallene"så ofte, så jeg ville vente å se det ann. Og det gikk over etter en tid. Sjekket faktisk også blodprosenten hos jordmor, og den var fin. Men siden det bare kom av og til, var jeg igrunn helt sikker på at det var BT-fall.... Uansett greit å få sjekket alt når du er hos legen..... Du får se det ann, og det er jo klart at har du dette ofte så må sykemelding vurderes.... Lykke til hos legen i morgen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå