Gå til innhold

Nå er permisjonene min slutt.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Thyra er kjørt i barnehagen og jeg sitter å venter til klokken blir to, så jeg kan kjøre på kveldsvakt. Min allre første ordentlige vakt.

 

Det føles lit merkelig, at nå er tiden hjemme med henne slutt. Nå skal tidsklemmen starte igjen. Eller gjør den det??

 

Det merkelige er at jeg har gledet meg, men nå gruer jeg meg.

 

Har verdens beste jobb og arbeidskollegaer. Thyra stortrives i barnehagen. Leker og leker. Smiler og smiler. Fått flott inntrykk av personalen i barnehagen. Men allikavel så sitter jeg her og gruer meg til dagene som kommer.

 

Jeg regner med at dette sikkert er fullt normalt:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt sikkert veldig normalt, de fleste av oss her inne er jo normale.

Og alle som har begynt å jobbe har jo grugledet seg.

 

Det er deilig å treffe hyggelige kollegaer, og det er deilig å være hjemme med barn. Sistnevnte blir det sjelden mye penger av da....

 

Men vi fikk ikke bhg. plass til Storebror før han var 3 og han brukte mye lengere tid til å finne ut av de "sosiale kodene" i bhg. enn barn som har vært der fra 1-2 års alder. Så det er veldig positivt med bhg.

Nå håper vi at Knerten skal få plass til høsten.

 

Lykke til på jobb, det går så bra så...

Skrevet

Dette går bra!!!! Nå har jeg selv jobbet i 3 uker og har det helt topp!!! Og sånn jeg kjenner deg har du energi og ståpåvilje nok for 10. Tror du egentlig bare har godt av å begynne på jobb igjen. Da blir fordelingen hjemme mer normal igjen også. Og ikke har man tid til å irritere seg over de små tingene i hverdagen heller ;-)))

 

Håper du får en fin vakt!!!!

 

Stoooor klem

Skrevet

Ny tidsepoke! Tilbake til hverdagen! Og du har jo et herlig yrke da...sukk:)

Vi har fått barnehageplass til Leah f.o.m 15.mai! Jeg har permisjon frem til slutten av september, så vi kan ha en laaaaaang tilvenningsperiode med barnehae bare 1-2 dager i uka! Hun har forresten vært på besøk på avdelingen sin allerede. Vi hadde foreldresamtale og måtte ha med Leah.... en av personalet tok med Tutta vår og forsvant... Da vi skulle hjem ville hun ikke være med.... så det blir nok ikke noe problem å tilvenne den ungen nei...

Skrevet

Ronja, jeg vedder på at du egentlig gleruder deg sånn som Urtete :)

Masse lykke til med ny hverdag!! Det blir hektisk, men det vet jo du sikkert alt om fra før. Sikkert litt fint for Thyra også!

Skrevet

 

Forstår godt den følelsen,ja. Men det går seg nok til fortare enn du anar!

Lykke til!!!

Sjølv ser eg ikkje fram til å begynne å jobbe igjen, med skiftarbeid og masse dill med barnepass, so her blir det forlenga permisjon!

Skrevet

Hva! Er Thyra i barnehage? Hvordan har tilvenning gått!Har ikke tenkt på det. Min permisjon gikk ut igår. Så rart så rart...

Heldige er ihvertfall de som får deg på vakt i natt. Tenk, det fødes barn i dette øyeblikk!

Men at du er i jobb betyr at du har blitt frisk igjen også og det er jo også bra. Her i huset har det bare vært sykdom i to månender men tror det nærmer seg slutten nå.

 

 

Skrevet

Alt gikk så fint så. Vakten var lit travel, men også veldig koselig:-). Kjenner at det er godt å være tilbake igjen. Hadde dessverre ikke tid til å pumpe meg, så nå sitter jeg her med Doly Hel Parton Pupper og Thyra sover sin søteste skjønnhets søvn. Tror hun ender opp i sengen min om et øyeblikk:-)

 

Imorgen har jeg tidligvakt og skal ha Thyra med meg til barnehagen som åpner 06.45. (Hvis hun er feberfri) Det blir spennende om vi kommer avgårde tids nok:-)). Skal prøve å være på Ullevål til kl 07.30...Takk gode gud for minibussen...:-)).Blir spennende om vi greier det:-)

 

Friske! Tja. Gubben har mistet følelsen i noen tær, har lit problem med noen skiver i ryggen. Men har ikke så vondt lengre. Jeg er akkurat ferdig med en penicilin kur for bihuller, da nesen begynnte å rinne i dag igjen. Men det tror jeg er pollen. Thyra har haft lit feber siste uken, sån rundt 38 gr. Men det tror jeg er pga en vaksine hun fikk forrige uke. (helsesøster sa hun kunde få en reaksjon, en uke etter vaksinen) Idag så har hun vært feberfri. Har uansett, som den håpløse mor jeg er! Fullført innkjøring i bhg, med velsignelse fra barnehagetantene. Da hun vært helt upåvirket av febern.

 

De store barna er i hvertfall friske. :-))

 

 

 

 

Skrevet

Hei Dolly!

06.45. Er det en hemmelig kode? Ikke noe klokkeslett jeg kjenner til ihvertfall :)

Skrevet

Ja, det er en rar følelse det der, man både vil og vil ikke tilbake på jobb.

Vemodig å gi slipp på lille gullungen og bare overlate dem til andre. Spesielt etter så mange måneder oppslukt av dem:-)

 

Gleruder meg jeg også, men har heldigvis et halvt år igjen (hvis jeg ikke forlenger litt da, siden det er siste gangen).

 

Men barna storkoser seg i barnehage og vi blomstrer med mer voksenkontakt.

 

Men, du er ikke alene om de følelsene altså....:-)

Skrevet

Det var fint å høre:-). Samtidig som det må være kjempedeilig med permisjon, nå som solen titter frem. Så nyt det Tiggywinkle og alle andre heldiggriser, som er hjemme.

 

Dagen i dag har vært kjempefin. Koselig dag på jobben. Thyra ble gla når jeg kom, ingen problemer i bhg i dag. Hun hadde bare vært bli. På tross av at hun nektet å drikke vann. (Er nok fortsatt lit for gla i puppen) Hun omtrent kastet seg over puppen, når vi kom hjem:-)

Så vi får ta med egen kopp på mandag i bhg.Kanskje hun drikker lit mer da?:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...