variola Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 ... noen som har et tips på hvordan man kan få bort flekken? Synes det er vanskelig! Jeg har bl.a en ullpysj fra nøstebarn som er super, men som ikke akkurat ser så fin ut lengre....
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 sodium bikarbonat (det samme som natron?) med litt kaldt vann når flekken er ny. Det er kjempebra å ha på en liten sprayflaske for å ta på gulpeflekker eller andre uhell etter de skjer. Det fjerner all lukt og noytraliser flekkker. Men de må være ferske og ikke behandlet med andre kjemikalier. Dersom du har prøvd "alt" med kjemiske ting og varmt vann, så er flekken gjerne temmelig absorbert i fibrene og vil være umulig å fjerne. Kanskje farging vil være svaret? Hvis de selger noe som heter vanish i norge så annbefaler jeg det. Det er et vaskemiddel, men er også på spraflaske som "før-vask-behandling"-av flekker. En knall rosa flaske. Kjempeprodukt!! tilog med po en del "gamle"flekker , men ikke alle selfølgelig Lykke til
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Gallesåpe som selges på Nøstebarn og Bånsull fjerner også gamle bæsjeflekker lett som bare det.. Jeg har et såpestykke som jeg bare gnir på flekken og vips er den borte.
SpongeBob Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Gamle flekker kan jeg ikke hjelpe med, men nye flekker tar jeg med vann så raskt som mulig, så gnir jeg dem inn med Lano-såpe og lar dem ligge litt før jeg vasker som vanlig. Hjelper gallesåpe på de gamle flekkene også *håp i røsten*?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå